مدیر کل بهزیستی ایلام: افراد دارای معلولیت بجای ترحم به تکریم نیاز دارند

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: افراد دارای معلولیت بجای ترحم به تکریم نیاز دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز سه شنبه در آیین نمادین تجلیل از افراد دارای معلولیت موفق و برگزیدگان نخستین جشنواره ملی دلنوشته "نگاه من، نیاز من" به مناسبت هفته معلولان افزود: نیازها و استعدادهای قشر افراد دارای معلولیت به عنوان بزرگترین اقلیت کشور در جامعه باید شناسایی شود.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای توسعه هر جامعه وجود امکانات مورد نیاز برای همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت است که هرچه کشور توسعه یافته تر باشد امکانات آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی با ذکر اینکه بهزیستی به تنهایی نمی تواند زیرساختهای لازم برای خدمات دهی مطلوب به افراد دارای معلولیت را فراهم کند افزود: تامین بسیاری از نیازهای این افراد به تنهایی امکان پذیر نبوده و نیازمند مشارکت و عزم همگانی است.

مدیر کل بهزیستی ایلام یکی از نیازهای جامعه معلولان را مناسب سازی و تردد آزادانه در فضاهای عمومی عنوان کرد و گفت: روند مناسب سازی در فضاهای عمومی استان طی سالهای اخیر از ۲۰درصد به ۳۸درصد افزایش یافته که اگر این روند ادامه یابد شاهد رفع یکی از مشکلات مهم این افراد برای حضور در جامعه خواهیم بود.

در این آیین که به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا با تعداد محدودی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، از محمدرضا رستم پور نویسنده کتاب خانم فنوباربیتال و مرتضی حاتمی نویسنده کتاب ناشنوایی که نمی شنید به عنوان نویسنده کتاب با موضوع معلولان، تعدادی از افراد دارای معلولیت موفق و برگزیدگان نخستین جشنواره ملی دلنوشته "نگاه من، نیاز من" بصورت نمادین تقدیر شد.

۱۳تا ۱۹آذرماه هفته معلولان نامگذاری شده است.

کد خبر 27227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد