بهزیستی زنجان۲۲ هزار معلول تحت پوشش دارد

زنجان | معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش دارد، گفت: این تعداد ۱.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.


فرهاد میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش دارد، گفت: این تعداد ۱.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۳ مرکز غیر دولتی روزانه و شبانه روزی در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد کل معلولین ضایعه نخاعی در استان بیش از ۳۲۵ نفراست.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، به مناسب سازی فضای فیزیکی و شهری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: به مناسب سازی فضای شهری برای معلولان در استان باید ویژه توجه شود.

میرزایی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی فضایی مناسبی برای حضور معلولین ندارند، تاکید کرد: در استان به مناسب سازی فرهنگی معلولان در جامعه به خوبی توجه شده ولی مناسب سازی فیزیکی آن طور که باید مورد توجه نمی‌گیرد.

وی افزود: بیش از هشت هزار معلول از خدمات مراکز توانبخشی در استان زنجان استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه ۱۷۴ نفر از معلولان نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می‌کنند، ابراز داشت: توانمندسازی معلولان استراتژی سازمان بهزیستی است.

میرزایی با بیان اینکه بهزیستی به توانمند کردن معلولان توجه جدی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای معلولان اشتغال است.

کد خبر 27161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد