۳۸ هزار معلول بهره‌مند از خدمات بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۸ هزار معلول در این استان تحت پوشش بهزیستی بوده و به آن‌ها خدمات متنوع ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل دکتر بهزاد ستاری همزمان با هفته معلولان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه امسال هفته افراد دارای معلولیت از ۱۳ الی ۱۹ آذرماه با شعار "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا، برای افراد دارای معلولیت" برگزار می‌شود، افزود: رویکرد سازمان بهزیستی در مقابله با معلولیت‌ها پیشگیری بوده و در این خصوص اقداماتی، چون مشاوره، آزمایش‌های ژنتیکی و غربالگری را انجام می‌دهد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس پارسال در استان اردبیل بیش از ۱۶ هزار کودک غربالگری شنوایی و ۷۵ هزار کودک سه تا ۶ ساله مورد غربالگری بینایی در قرار گرفته‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت ۴۲ مرکز نگهداری سالمندان و معلولان ذهنی و روانی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: از این تعداد مراکز ۱۶ مرکز شبانه‌روزی و ۲۶ مرکز هم روزانه است.
ستاری با اشاره به اینکه در مراکز شبانه‌روزی استان به ۹۷۰ نفر انواع خدمات ارائه می‌شود، ادامه داد: سازمان بهزیستی علاوه بر اینکه به طور میانگین به هر کدام از این افراد ماهانه ۱۰ میلیون ریال یارانه پرداخت می‌کند به تمامی این افراد واکسن آنفلوآنزا تزریق شده تا مبتلا به این ویروس نشوند.
وی گفت: در مراکز روزانه نیز به هزار نفر خدمات ارائه می‌شود و به طور متوسط به هرکدام از این افراد بهزیستی هر ماه ۶ میلیون ریال یارانه پرداخت می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یکی از مشکلات مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی را داشتن مسکن مناسب دانست و افزود: سازمان بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های زیرپوشش با اجرای برنامه‌های متنوع و استفاده از امکانات خیرین، نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن نیازمندان اقدام می‌کند.
ستاری از افتتاح و واگذاری ۲۵ واحد مسکن جدید همزمان با هفته معلولان در استان خبر داد و بیان کرد: امسال در مجموع ۲۵۰ واحد مسکن در استان اردبیل به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی واگذار شده است.
او از ۲ برابر شدن اعتبارات مناسب‌سازی اماکن عمومی و ساختمان‌ها و منازل مددجویان بهزیستی در سالجاری خبر داد و بیان کرد: مناسب‌سازی ادارات در اردبیل از میانگین کشوری بیشتر است به طوری که امسال مناسب سازی ادارات برای معلولان و افراد دارای مشکل در سطح کشور ۴۳ درصد بوده که این رقم در استان اردبیل ۵۵ درصد می‌باشد.
۳۸ هزار معلول در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی بوده و به آن‌ها خدمات متنوع ارائه می‌شود که از این تعداد بهزیستی به ۱۸ هزار نفر معلول هر ماه مستمری پرداخت می‌کند.

کد خبر 27117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد