در چهارمین روز از هفته ی جهانی معلولان ۴۳ واحد مسکونی معلولان و مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

۴۳ واحد مسکونی ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی امروز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی معلولان (۱۳ تا ۱۹ آذر) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: از مجموع ۴۳ واحد مسکونی سه واحد برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و بیشتر و ۴۰ واحد نیز به سایر مددجویان فاقد مسکن تحویل داده شده است.

علی عرب نژاد افزود: این واحدها بین ۶۰ تا ۸۰ مترمربع وسعت دارند و برای ساخت هر واحد مسکونی به خانواده های صاحب ۲ عضو معلول شهری تا سقف ۶۴۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است ضمن اینکه طی مصوبه‌ای که اخیرا کمیته راهبری کشوری ابلاغ کرده است این مبلغ تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان قابل افزایش خواهد بود که متعاقب دستوالعمل هزینه‌کرد آن ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مجموع تسهیلات اهدایی به واحدهای شهری دو معلولی، ۳۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، ۲۰۰  میلیون ریال با مشارکت بهزیستی و ۱۰۰ میلیون ریال هم توسط انجمن خیرین و ۴۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به واحدهایی که در بخش روستایی برای مددجویان بهزیستی ساخته شده، ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه برای مجموع ۴۳ واحد ۳۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است افزود: ۲ هزار و ۷۵۳ واحد مسکونی از سال ۸۲ در قالب خودمالکی، مسکن مهر و تعاونی همزمان با آغاز نهضت ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی ساخته و به آنان تحویل شده است.

کد خبر 27111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد