۸واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول تحت پوشش بهزیستی خوزستان واگذار شد

به مناسبت هفته تکریم افراد دارای معلولیت همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزیستی خوزستان در شهرستانهای رامهرمز یک واحد مسکونی ، باغملک ۵ واحد و دشت آزادگان ۲ واحد به خانوارهای دارای معلول واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان مدیر کل بهزیستی  در این مراسم عنوان کرد:از این واحدها  ۷ واحد مربوط به خانوارهای دارای دو معلول و یک واحد مربوط به خانوار تک معلول بوده که زیر بنای هر کدام از این واحدها حدود ۸۰ متر مربع  و  کل هزینه ساخت ۸واحد حدود ۷ میلیارد ریال  شده است.


غلامرضا صدیق راد افزود:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال  هزینه ساخت این واحدهد از محل کمک بلاعوض بهزیستی و بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن بوده و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  آن تسهیلات قرض الحسنه بانکی بنیاد مسکن  و حدودیک  میلیارد و یکصد میلیون ریال نیز از طرف خانواده ها پرداخت شده است.


وی با اشاره به اینکه انشعابات آب و برق و گاز و پروانه ساختمانی این واحدها رایگان بوده است  ،گفت: ️از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن وبنیاد مستضعفان تکمیل و به  مددجویان بهزیستی درسراسر استان واگذار شده است.
 

صدیق راد عنوان کرد:️همچنین   از ابتدای سال تا کنون ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال   کمک بلاعوض مسکن به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی خوزستان   پرداخت شده است.
️ مدیر کل بهزیستی خوزستان افزود: ۳۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خوزستان در حال ساخت است  که پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود ۱۰۰ واحد آن به خانوارهای تحت پوشش واگذار شود.
 

وی در پایان بیان کرد:با توجه به تفاهمنامه فی ما بین سازمان بهزیستی ، بنیاد مستضعفان ، بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز ،در حال حاضر برای ساخت مسکن هر خانوار دو معلول به بالا ی شهری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰  میلیون ریال  کمک بلاعوض و برای خانوارهای دو معلول به بالای  روستایی مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود و انشعابات آب و برق و گاز و پروانه ساختمانی آنها نیز رایگان است.

کد خبر 27078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد