به مناسبت روز جهانی معلولین  | 22 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در زنجان افتتاح شد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 22 واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته جهانی افراد دارای معلولیت در استان زنجان خبر داد و گفت : این مراسم همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در زنجان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به اینکه برای احداث ۲۲ واحد مسکن ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، تصریح کرد : ۱۵ واحد در شهرستان زنجان، ۵ واحد در شهرستان خدابنده، ۱ واحد در شهرستان طارم و یک واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود:  در مناطق روستایی استان نیز ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده است که ۱۵۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

محمدی در ادامه به انعقادتفاهم نامه بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی کشور در خصوص مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح اشاره کرد و  افزود : سهم استان از این تفاهم‌نامه  مناسب‌سازی حدود ۲۰۰  واحد مسکونی معلولین طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است که این مهم در حال انجام است.
وی اضافه کرد : اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

مدیر کل بهزیستی اظهار نمود: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان،   افراد دارای معلولیت  و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‌ های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کردند.

کد خبر 27065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد