در رسانه|معلولان دهک پایین ایلام کمک هزینه پرستاری دریافت می کنند/ نگهداری ۳۳۲ معلول در مراکز شبانه روزی استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری راسان خبر از ایلام، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام شامگاه چهارشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا استان به مناسبت هفته معلولین گفت: در حال حاضر ماهانه ۵۵۴ هزار تومان جهت هزینه نگهداری ۴۰۲ معلول ضایعه نخایی و ۲۵۴ معلول شدید در منزل به سرپرستان این افراد واریز می شود، در هفته اینده معلولان دهک ۳، ۲ و ۱ جامعه هدف از این کمک هزینه برخوردار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار۸۷ فرد دارای معلولیت در استان  از خدمات بهزیستی برخوردار هستند که  از این تعداد ۳۳۲ نفر در شش مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار داشت: از مجموع معلولان شناسایی شده در استان،  یک هزار و ۶۰۰ معلول  مرد و  یک هزار و ۶۸ زن معلول دارای مسکلات بینایی، سه هزار ۸۰۳ مرد  و دو هزار و ۵۷۵ زن دارای معلولیت جسمی حرکتی،  یک هزار و ۲۰۷ آقا و ۸۱۲ زن دارای مشکل شنوایی ، ۲۶۷ آقا و ۱۳۳ زن دارای مشکلات گفتاری، یک هزار و ۶۸۹ آقا و یک هزار  ۱۵۱ زن دارای معلولیت ذهنی و  ۴۷۵ آقا و ۲۹۷ بیمار  روانی زن هستند.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۰۰ خانوار معلول در سطح استان به دلیل عدم برخورداری زمین فاقد مسکن می باشند. ادامه داد: در هشت ماهه اولسالجاری ۱۱۹ واحد مسکونی به معلولان سطح استان واگذار شده است، همچنین طی امضای تفاهم نامه بهزیستی استان با اداره کل راه و شهرسازی ایلام خانواده های بالای دو معلول در سطح ایلام صاحب خانه می شوند که در این راستا واگذاری رایگان زمین با اداره کل و  ارائه تسهیلات ساخت از طرف بهزیستی استان می باشد.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه های سازمان بهزیستی در ابتدای شیوع کرونا نگرانی ایجاد بار روانی این ویروس بر  جامعه هدف بود که در این راستا صدای مشاور سازمان و نیروهای شاغل در این مرکز جهت پاسخگویی سوالات مددجویان و مردم  استان افزایش یافت.

وی از طراحی سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا خبر داد و گفت: به منظور غربالگری وضعیت روانشناختی افراد جامعه در شرایط بحرانی کنونی سامانه خود ارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR طراحی شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به عدم وجود کلینیک درمانی و توانبخشی دولتی در سطح شهرستان ها گفت: در حال حاضر تنها یک مرکز در شهرستان ایلام فعال است که کل استان را پوشش خواهد داد، این امر مهم به سبب نبود نیروهای متخصص  و جذب این افراد از طریق آزمون استخدامی است.

وی  در ادامه با اشاره به روند اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در استان گفت: در حال حاضر بسیاری از آیین نامه این قانون به طور کامل اجرا نشده است. در سال ۹۶ تنها ۲۰ درصد دستگاه های اجرایی استان از ۵۴ دستگاه که مورد ارزیابی جشنواره شهید رجایی قرار گرفته اند بحث مناسب سازی  تردد معلولان را اجرایی کرده اند که این میزان در سالجاری به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

۱۳ لغایت ۱۹ آذرماه هفته معلولان نامگذاری شده است

کد خبر 27021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد