در رسانه| بهزیستی کبودرآهنگ به ۱۷۰معلول خدمات‌رسانی دارد

رئیس بهزیستی شرستان کبودراهنگ با بیان اینکه اهدا جهیزیه، تسهیلات اشتغال، کمک هزینه تحصیل، تسهیلات مشاغل خانگی و ساخت مسکن از جمله خدمات بهزیستی برای معلولان است، گفت: در سال‌جاری ۱۲ زوج از بهزیستی کبودراهنگ جهیزیه دریافت کردند.

رضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، از ایجاد اشتغال خانگی برای معلولان خبر داد و اظهارکرد: ۱۷۰ معلول در شهرستان کبودراهنگ از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند که ایجاد اشتغال خانگی از اهداف مهم برای معلولین هست.
وی تصریح کرد: دامداری، کشاورزی، خیاطی، آرایشگری، عروسک سازی، منبت کاری، نقاشی روی سفال از جمله مشاغلی بوده که در سال‌جاری برای ۶۰ نفر ایجاد شده و در این راستا برای هر فرد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتعال خانگی پرداخت شده که باز پرداخت این تسهیلات پنج تا هفت سال با سود چهاردرصد است.
جعفری از پرداخت کمک هزینه تحصیل برای ۹۳ نفر در سال‌جاری خبر داد و گفت: به هر دانش‌آموز در حال تحصیل ۹۵ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده و به دو نفر دانشجو کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ۸۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان کمک هزینه پرداخت شده است.
وی افزود: برای دانشجویان دانشگاه آزاد هزینه‌هایی به حساب دانشگاه پرداخت می‌شود و علاوه بر هزینه تحصیل معافیت سربازی و دریافت پلاک ویژه معلولین از دیگر خدمات بوده که با همکاری پلیس +۱۰ و نظام وظیفه به افراد ارائه می‌شود.
رئیس بهزیستی کبودراهنگ با اشاره به اهدا ۱۲ مورد جهیزیه برای ۱۲ زوج در سالجاری، بیان کرد: اقلام ضروری زندگی مانند یخچال، تلویزیون، فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس ظروف آشپزخانه به صورت رایگان به زوجین اهدا شده است.
جعفری در ادامه افزود: ایجاد نشاط و حفظ روحیه در خانواده معلولان یکی از اهداف مهم حوزه اجتماعی بهزیستی است که برای تحقق این امر با سرکشی به خانواده‌های معلولان با حضور فرماندار، بخشداران و مدیران ادارات انجام می‌شود که امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا این بازدیدها کاهش یافته اما انجام شده است.
رئیس کمیته امداد کبودراهنگ برگزاری کلاس های مشاوره خانواده و آموزش های پیشگیری از معلولیت. را از دیگر خدمات بهزیستی برشمرد و گفت: در سال‌جاری چهار نفر از معلولان به صورت رایگان از آزمایش ژنتیک بهره‌مند شده‌ و به همه معلولان تاکید می‌شود در زمینه فرزندآوری و پیشگیری از معلولیت حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن نیز یادآور شد: هر خانواده معلول فاقد مسکن برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود و علاوه بر دریافت تسهیلات چهار درصد مقداری نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
جعفری در باره کمک‌های توانبخشی به معلولین نیز گفت: با تهیه سمعک، ویلچر، عصا، واکر، کاشت حلزون، توالت فرنگی به صورت رایگان برای افراد نیازمند توانسته‌ایم گوشه‌ای از مشکلات معلولان را مرتفع کنیم.

کد خبر 27000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد