قبادی دانا در هفته تکریم افراد دارای معلولیت خبرداد: اختصاص ۷۱ میلیارد تومان برای اجرای بخشی از قانون حمایت از معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده ۲۷ این قانون و با حمایت سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جهت اجرای بخشی از این قانون در هفته جاری اختصاص پیدا کرد.

وحید قبادی دانا افزود: همچنین برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده اند، اما فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ ۴۸۰ هزار تومان روی کارت بانکی شارژ شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت حائز این شرایط بودند که این مبلغ را دریافت کردند. این مبلغ کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید است. همانطور که گفتم مبلغ کلی ۷۱ میلیارد تومان در سراسر کشور بوده است.

قبادی دانا تاکید کرد: امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن منابع لازم و تامین اعتبار لازم برای قانون بتوانیم مجموع مواد مختلف حقوقی را به نحوی شایسته اجرا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق برآورد دقیق صورت گرفته بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای مواد مختلف قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مورد نیاز است. مبلغی که در بودجه تاکنون اختصاص داده شده، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. البته با توجه به شرایط کرونا و همچنین تحریم ها و البته سایر مشکلاتی که در زمینه اقتصادی وجود دارد شرایط سختی رقم خورده است.

قبادی دانا اضافه کرد: نیازهای معلولان نیازهایی است که طبق قانون باید برآورده شود و امیدواریم تا حد ممکن اعتبارات لازم برای اجرای قانون در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود. از مجلس تقاضا میکنیم در کمیسیون های تخصصی و همچنین کمیسیسون تلفیق و همچنین تصویب لایحه بودجه  ۱۴۰۰ نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر به کار ببرند.

کد خبر 26957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =