۳۸ هزار افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند

ستاری با اشاره به برنامه های گرامیداشت افراد دارای معلولیت در استان اردبیل از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه، گفت: ۳۸ هزار افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «بهزاد ستاری» امروز (۱۵ آذرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: برنامه های گرامیداشت افراد دارای معلولیت در استان اردبیل با شعار «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ۳۸ هزار افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

این مقام مسئول افزود: غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی سنجی و مشاوره و آزمایش ژنتیک از مهمترین برنامه های اجرایی بهزیستی با هدف جلوگیری از معلولیت افراد است که با مشارکت شهروندان در سطح جامعه صورت می گیرد.

ستاری بیان کرد: در طرح غربالگری شنوایی ۱۰۰ درصد نوزادان و افراد استان تحت پوشش هستند و در غربالگری بینایی سنجی که ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال هستند بیش از ۹۷ درصد از کودکان استان تحت پوشش قرار دارند.

وی اظهار داشت: در آزمایش ژنتیک طی سال جاری تاکنون ۱۸۰ آزمایش صورت گرفته و ۳۳۲۰ نفر نیز از خدمات مشاوره ژنتیک بهره مند شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: هم اکنون ۱۶ مرکز شبانه روزی در استان برای بیماران روانی، سالمندان و ذهنی خدمات ارائه می دهد و ۲۶ مرکز نیز به صورت روزانه برای سالمندان، بیماران روانی، آموزش ذهنی، کارگاه تولیدی و حمایتی حرفه آموزی، کودکان اوتیسم، افراد کمک شنوا، ناشنوا و خانواده خدمات مختلف ارائه می کند.

ستاری تاکید کرد: در هفته حمایت از معلولان نیز از ۲۵ واحد مسکونی معلولان نیز افتتاح می شود که با این رقم تعداد واحدهای مسکونی اختصاص یافته به معلولان به ۲۵۰ واحد مسکونی رسید.

وی اعلام داشت: پرداخت حق پرستاری برای معلولان شدید و ضایعه نخاعی نیز از دیگر خدمات ارائه شده است که هم اکنون ۴۵۰ خانواده در استان اردبیل از این خدمات بهره مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: ارائه کمک معیشتی ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت نیز از دیگر ضوابط بودجه ای که برای دهک های یک تا سه بهزیستی اختصاص می یابد و این قانون نیازمند توجه جدی نمایندگان استان است.

کد خبر 26945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد