در رسانه | عملیات احداث ۳۲ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در رودان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان گفت: عملیات احداث ۳۲ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در این شهرستان با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد مسکن در سال جاری هم‌اکنون با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

حمیده جاودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با گرامیداشت روز معلولین با بیان اینکه تعداد کل معلولین رودان یک‌هزار و ۷۱۶ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰ نفر ضایعه نخاعی هستند.

وی از تلاش بهزیستی برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان معلول خبر داد و افزود: ۲۴۱ دانش آموز و دانشجو معلول از کمک هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان از تحقق اجرای طرح مناسب‌سازی در رودان نیز خبر داد و گفت: تاکنون ۳۷ مورد مناسب سازی مسکن و خودرو در نقاط مهم شهر رودان انجام شده است.

وی اجرای طرح خانواده‌محور را دیگر برنامه بهزیستی برای حمایت از معلولین عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح با پرداخت هزینه مراقبت از معلولین در خانواده به یاری خانواده‌های دارای فرزند معلول می‌شتابیم.

جاودان ادامه داد: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۳۵ نفر از معلولین از خدمات توانپزشکی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: تامین و توزیع لوازم کمک توانبخشی و بهداشتی بین ۵۵ نفر از معلولین دیگر گام بهزیستی برای یاری معلولین در رودان بوده است.

این مسؤول همچنین از پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۱۵۵ نفر از معلولین در سال جاری در رودان خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی رودان اظهار داشت: طی سال جاری نیز ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل درآمدهای cbr به معلولین روستایی در راستای اشتغال زایی کمک بلاعوض شده است.

وی پرداخت هزینه‌های کارفرمایی، خویش‌فرمایی و جبران عدم کارایی به کارفرمایان که معلولین را به استخدام در آورده اند را دیگر گام حمایتی بهزیستی برشمرد.

جاودان خاطرنشان ساخت: در سال جاری ساخت ۳۲ واحد مسکونی برای معلولین بصورت تفاهم‌نامه چند جانبه کلید خورده است، ۱۱ واحد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و مابقی با مشارکت بنیاد مسکن و تاکنون نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با انجام غربالگری بینایی و شنوایی نوزدان در شهرستان ۶ هزار و ۹۰۰ کودک در سال جاری مورد غربالگری قرار گرفتند که گام مهمی در جهت پیشگیری از معلولیت و شناسایی می‌باشد که با تشخیص سریع می‌توان از بروز معلولیت پیشگیری نمود.

جاودان یادآور شد: معلولین شدید و خیلی شدید از کمک‌های ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولین  که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند، برخوردارند.

رئیس اداره بهزیستی رودان در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرای شهرستان در اجرای مناسب‌سازی مبلمان شهری در برخورداری معلولین از کم‌ترین حق طبیعی خود جهت حضور در جامعه شد و گفت: قطعا با رفع این موانع شاهد حضور بیش از پیش معلولین در جامعه خواهیم بود.

وی همچنین بر لزوم حمایت خیرین در جهت تامین هزینه‌های درمانی و لوازم کمک توانبخشی و بهداشتی معلولین تاکید کرد.

کد خبر 26916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد