بیش از ۴ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک بهره مند شدند

مدیر بهزیستی استان البرز گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر و از ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ نفر مشاوره ژنتیک شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دکتر «اسدالله حیدری » در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی البرز در راستای پیشگیری از معلول‌زایی اظهار کرد: سال گذشته غربالگری شنوایی نوزادان برای ۳۹ هزار و ۲۲۴ نفر و با پوشش صددرصدی انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنین برای افرادی که نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر داشتند و مشکوک به اشکال شنوایی بودند اقدامات لازم انجام شد، تصریح کرد: در نهایت ۳۹ نوزاد با مشکل شنوایی تشخیص داده شد که از خدمات کمک شنیداری بهره‌مند شوند که مداخلات تخصصی لازم برای آنها انجام شد.

غربالگری آمبلیوپی روی بیش از ۱۲۳ هزار کودک

مدیر بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: در پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) طی سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۹۸۲ کودک ۳ تا ۶ سال با پوشش ۹۹ درصدی برای پیشگیری از معلولیت بینایی مورد بررسی و غربالگری قرار گرفتند که در نتیجه ۵۴۶ کودک دارای تنبلی چشم شناسایی شده و اقدامات درمانی برای آنها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث غربالگری ژنتیک در یک مرکز دولتی و ۵ مرکز غیردولتی در سطح استان مشاوره ژنتیک صورت می‌پذیرد.

حیدری در خصوص پروژه شناسایی اقدامات ژنتیکی در خانواده‌های دارای معلولیت که زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: تعداد ۵۵ خانواده دارای سه و یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک رایگان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر و از ابتدای سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ نفر مشاوره ژنتیک شده‌اند، گفت: که از این تعداد ۳۱۷ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش‌های پرهزینه ژنتیک استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان متذکر شد: برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول یا بیشتر تا پایان سال ۱۴۰۰ مشاوره ژنتیک و آزمایش‌های ژنتیک به صورت رایگان است.

کد خبر 26810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد