پیام مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر عزیزاله جهان تیغ ، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ؛متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معلولیت واژه ای است که علی رغم معنای لغوی می توان آنرا به زیباترین شکل ترجمان نمود ، فرد دارای معلولیت هماره در تلاش است تا با جهدی مضاعف بر این نقصان مستولی یابد و مسیر رسیدن به زیستی نیکو را بپیماید . اگر چه این راه پر نشیب است و فراز ، اما دشواری ها و محدودیت ها هیچگاه مانعی برای نیل به آمال و آرزوهایش نیست .

سیزدهم آذرماه برابر با سوم دسامبر، روز جهانی افراد دارای معلولیت بهانه ای هرچند نابسنده به یک روز ، برای گسترش شناخت جوامع و اقشار مردم از دربایست ها و فعالیت‌های معلولان و همچنین آشنایی توان خواهان با حقوق مادی و معنوی خود و چاره‌اندیشی برای رفع موانع و آسیب‌هاست.

حال که به بهانه گرامیداشت روز جهانی معلولین مجالی برای توجهی بیش از پیش به این قشر پرتلاش فراهم آمده است ، باید همه افکار جامعه معطوف مشکلات معلولین گردد زیرا که فرهنگ اسلامی ، ایرانی ما براین مصرع شعر شیخ اجل سعدی علیه الرحمه استوار است که می فرمایند : بنی آدم اعضای یک پیکرند . ایجاد فرهنگ صحیح ارتباط با معلولان در کنار مناسب سازی شرایط زیست این عزیزان گامی بزرگ در به زیستن معلولین است ، این وظیفه ماست که با توجه ویژه به آموزش اشتغال محور و همگرایی بیش از پیش کلیه نهاد های دولتی و غیر دولتی سعی در شکوفایی این استعدادها نماییم و این مهم میسر نخواهد شد جز به مدد خرد جمعی و عزم همگانی .

اینجانب برخود لازم می دانم این روز فرخنده را به کلیه معلولین توانمند و سربلند استان سیستان و بلوچستان که با وجود تمام کاستی های بوجود آمده بواسطه شرایط کنونی کشور عزیزمان و محدودیت های ارائه خدمات به جهت شیوع پاندمی کووید-۱۹، هماره مایه مباهات و افتخار بوده اند و صبورانه سازمان بهزیستی را مراهی نموده اند ،  تبریک گفته و از خداوند سبحان توفیق ، کامیابی و زیستنی آنگونه که شایسته مقام والای انسانی است بر مبنای شعار " ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر/دسترس پذیر/پایدار) " را خواستارم .

دکتر عزیزاله جهان تیغ

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان

کد خبر 26745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد