پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولین

زهرا امینی به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی معلولین پیام تبریک صادر نمودند. متن پیام به شرح ذیل می باشد.

با نگاهی گذرا به تاریخ زندگی بشر همواره شاهد تکاپو و تلاش برای ساختن دنیایی بهتر و تحقق آرزوهایی هستیم که به زندگی انسانها معنا و مفهوم متعالی می بخشند. و در این میان بسیارندکسانی که برغم مواجهه با محدودیتهای جسمانی و موانع اجتماعی برای تحقق استعدادها و پویایی هرچه بیشتر و کارآمدی حیات خویش تلاشی مضاعف می نمایند.
در دنیای مدرن امروز که گسترش عدالت، رفاه و تامین اجتماعی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید، سهم معلولین، این بزرگترین اقلیت جهان، و اهمیت حضور و مشارکت ایشان در توسعه پایدار، توجه جدی به این سرمایه عظیم انسانی را ضروری می نماید. در چنین فضایی جوامع مبتنی بر عقلانیت و خردورزی می‏ کوشند تا ضمن تعمق در چالشها، موانع و مشکلات افراد دارای معلولیت، انعکاس قابلیت های شگرف ایشان، تلاشهای معطوف به سیاستگذاری های کلان در جهت فراهم آوردن فرصت های برابر و تحکیم و تثبیت عدالت اجتماعی و تقویت حضور اجتماعی این عزیزان، مسیر رسیدن به توسعه پایدار را هموارتر سازند.
در جامعه اسلامی ما نیز که معیارهای ارزش گذاری انسانها براساس کرامت انسانی تعیین می شود، تلاش برای بهره‏ مندی تمامی اقشار مردم از فرصت های برابر جهت رشد و شکوفایی، از وظایف الهی مسئولان جامعه تلقی می‏ شود.
سازمان بهزیستی نیزبراساس آموزه های دینی و خط مشی های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه رویکردها و برنامه‏های مدبرانه و امیدبخش، افق تازه ای در مسیر توسعه عدالت اجتماعی، گسترش چتر حمایتی اقشار آسیب پذیر و فعال سازی زمینه های توانمندسازی آنان در عرصه های مختلف فراهم نموده که بازبینی و اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان، تصویب و ابلاغ آن به دستگاه‏ های اجرایی را می ‏توان مصداق بارزی از تلاش در این زمینه هامیداند.                                            
  بهزیستی  نیز در راستای پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت و در توسعه خدمات توانبخشی و مراقبتی مورد نیاز معلولان و توانمندسازی آنان در ابعاد مختلف سه اصل کلیدی: فراگیر سازی امکانات و دسترس پذیری خدمات، رفع تبعیض ها و تقویت مشارکت اجتماعی معلولان را فراروی اقدامات خود دارد. این سازمان در گام بعدی پس از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان، به نمایندگی از جامعه کثیر معلولان عزیز، مطالبه گری در جهت اجرای صحیح جزء به جزء و تمامی بندهای مصرح در قانون را در سطح کشور در دستور کار خود قرار داده است و امیدوار است از طریق تقویت حرکت های مدنی و گسترش مفاهیم خیرجمعی، توسعه جنبش های مردم نهادو تقویت تشکلهای غیردولتی فعال در امور معلولان و بهره گیری از آگاهسازی معلولان و حساس سازی مسئولان سازمانها و دستگاههای ذیربط و تشریح مطالبات به حق این قشر از جامعه ، شرایط ارتقاء زندگی آحاد جامعه معلولین را فراهم نماید.
لذااینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین، امیدوارم عزیزان دارای معلولیت در کنار سایر افراد جامعه زندگی را با آرامش و بالندگی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تجربه نمایند.

زهرا امینی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی

کد خبر 26681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد