تربت حیدریه | راه‌اندازی مراکز گذری برای کاهش آسیب کارتن‌خواب‌های تربت حیدریه، ضروری است

رئیس بهزیستی شهرستان تربت‌ حیدریه گفت: اولین کمپ ترک اعتیاد اجباری معتادان متجاهر در این شهرستان، طی یکی دو ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند.

تربت حیدریه- رئیس بهزیستی شهرستان تربت‌ حیدریه گفت: اولین کمپ ترک اعتیاد اجباری معتادان متجاهر در این شهرستان، طی یکی دو ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند.

به گفته‌ی زهره اقبال‌نیا این کمپ به دنبال تفاهم‌نامه‌ی مسؤولان چهار دستگاه مرتبط با موضوع اعتیاد که برای سه شهرستان بزرگ استان تصمیم تأسیس این نوع مرکز ترک اعتیاد را اتخاذ کرده‌اند تأسیس می‌شود.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ما حاکی است مرکز ماده 16 در شهرستان سبزوار تأسیس شده و در حال حاضر فعال است، در نیشابور، موضوع از طرف بهزیستی در دست پیگیری است اما به گفته‌ی معاون بهزیستی نیشابور، به جهت اینکه مدیریت مرکز ماده 16 نیاز به توانمندی‌های ویژه‌ای دارد و امکانات خاصی می‌طلبد، این شهرستان به دنبال گزینش افراد توانمند است که مرکز پس از تأسیس و فعالیت، دچار مشکل مدیریتی نشود.

رئیس بهزیستی تربت حیدریه نیز در این زمینه گفت: شخص متقاضی دریافت مجوز این مرکز، در حال حاضر در بخش کمپ‌های ماده 15 که به ترک اختیاری اختصاص دارد فعال است و سابقه‌ی عملکردی قابل قبولی در این زمینه دارد.

وی افزود: در حال بررسی‌های نهایی هستیم و ساختمانی که این متقاضی معرفی کرده، یک سری اشکالاتی دارد که در دست مرمت و بهسازی است و سپس نوبت به کارهای اداری و گزینش صلاحیت دریافت مجوز می‌رسد که چون ایشان قبلا مرکز داشته، مسیر کوتاه‌تری برای این کار در پیش دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که این مرکز در یکی دو ماه آینده و حداکثر تا پایان سال، کار خود را آغاز کند.

به گفته‌ی اقبال‌نیا آمار دقیق و قابل اتکایی در زمینه‌ی شیوع‌شناسی اعتیاد در این شهرستان وجود ندارد اما در خصوص تعداد کارتن‌خواب‌ها، آن طور که به صورت غیر رسمی و بر اساس تخمین‌های میدانی اعلام شده، باید چیزی حدود 400 نفر معتاد متجاهر یا بی‌خانمان در تربت حیدریه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی و کاهش آسیب اعتیاد در این شهرستان، نیاز ضروری به مراکز گذری داریم گفت: امیدواریم که مسؤولان شهرستان و استان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند که بتوانیم مراکز گذری را که هزینه‌ی کمتری دارند و در کوتاه‌مدت، به کاهش آسیب کارتن‌خواب‌ها کمک خوبی می‌کنند تأسیس کنیم.

کد خبر 26578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد