حمایت از زنان خشونت دیده و حذف و کنترل خشونت در خانواده

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان با بیان اینکه به بهزیستی از زنان خشونت دیده در خانواده حمایت می کند، گفت: خدمات مشاوره تلفنی، ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی حقوقی و غیره از جمله اقدامات بهزیستی به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان و به نقل از خبرگزاری شبستان، «مریم معصومی»  گفت: یکی از عوامل مهم در نقش زنان خشونت خانگی است و این خشونت ها از سوی شریک زندگی اتفاق می افتد و باعث افت عملکرد و رشد اجتماعی بانوان می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان ادامه داد: براساس اصل 21 و 29 قانون اساسی دولت موظف است حقوق زن را با تمام جهات تامین کند و همچنین در چشم انداز 20 ساله کشور و همچنین برنامه ششم توسعه به موضوع تقویت نهاد خانواده توجه شده است.

معصومی با بیان اینکه به بهزیستی از زنان خشونت دیده در خانواده حمایت می کند، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره تلفنی 123 از طریق کارشناسان اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات سرپایی مثل مددکاری، روانشناسی حقوقی، پزشکی و روانپزشکی از جمله اقدامات بهزیستی برای حمایت از زنان خشونت دیده است.

وی بیان کرد: در صورتی که زنان خشونت دیده شرایط بازگشت به خانه را ندارند حتی بهزیستی مکانی را برای اسکان امن آنها و فرزندان آنها در نظر گرفته است و با تامین غذا و لباس و آموزش و مشاوره های تخصصی و پزشکی ارائه می کند و همچنین به منظور اصلاح باورها و آموزش ارتباط بدون خشونت با بهره گیری از تمامی موارد قانونی به منظور حذف و کنترل خشونت اقدام می کند تا شرایط بازگشت این افراد به خانه فراهم شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان بیان کرد: در تلاش هستیم با این اقدام از طلاق جلوگیری کنیم، طلاق ضربات روحی به فرزندان وارد می کند و کودکان ناخواسته متحمل این آسیب ها می شوند و می خواهیم با این خدمات که سازمان بهزیستی ارائه می دهد خانواده سالمی را در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام./

کد خبر 26454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد