در رسانه| پرداخت کمک هزینه به دانشجویان بهزیستی

هزینه دانشجویان واجد شرایط تحت‌پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود، این دانشجویان دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید و جزو 7 دهک پایین جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی طبق قانون موظف است که به دانشجویان تحت‌پوشش، کمک‌هزینه‌ای را اعطا کند که این کمک‌ها مشمول دانشجویان تحت‌پوشش که در دانشگاه‌های غیردولتی شهریه‌بگیر تحصیل می‌کنند، می‌شود. این دانشگاه‌ها، شامل دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور یا دانشگاه‌های دارای مجوز وزارت علوم یا وزارت بهداشت است.
مهدی دیناری در گفت‌وگو با همدان‌پیام، اظهار کرد: همچنین بهزیستی، شهریه دانشگاه فرزندان بهزیستی در مراکز شبه‌خانواده، فرزندان انتقال‌یافته به خانواده‌های امدادبگیر و انتقال‌یافته به زندگی مستقل را نیز پرداخت می‌کند و علاوه‌بر این، بخشی یا همه شهریه فرزندان معلولان شدید یا خیلی شدید، سرپرست معلول شدید و خیلی شدید یا زنان سرپرست خانوار یا فرزندان آنها درصورت تأمین بودجه، بسته به شرایط پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای مدیریت بهینه پرداخت کمک‌هزینه‌ها و شناسایی گروه هدف، سامانه‌ای به آدرس http://students.behzisti.net/ راه‌اندازی کردیم که البته از سایت سازمان بهزیستی هم دسترسی به این سامانه وجود دارد، افزود: برای دانشجوی پیشین و نیز دانشجوی جدیدالورود، این امکان وجود دارد که وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ثبت کند و به پرونده متصل می‌شوند.
وی ادامه داد: دانشجویان مشمول اجازه پیدا می‌کنند بقیه اطلاعات را تکمیل کنند و درنهایت پرداخت شهریه در همان ترم برای خود این افراد انجام می‌شود یا اینکه اگر بتوانیم با دانشگاه‌ها ارتباط اینترنتی برقرار کنیم، برای همان فرد به دانشگاه، شهریه پرداخت می‌کنیم.
دیناری یادآور شد: روال تا پیش از این اینطور مرسوم بود که دانشجو از دانشگاه معرفی‌نامه می‌گرفت و براساس صورت هزینه دانشگاه، ثبت‌نام دانشگاه صورت می‌گرفت که راستی‌آزمایی و تأخیرها از مشکلات آن بود اما اکنون همه چیز مشخص است و پرداخت‌ها هم سر وقت خود انجام می‌شود و در این زمینه مدیریت بودجه هم خواهیم داشت و از سوی دیگر رضایتمندی خوبی برای دانشجویان ایجاد می‌شود.
وی گفت: به جای اینکه بهزیستی، پول را به‌شکل عمومی و یکجا به‌طور مثال 30 میلیون تومان به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت کند که بخواهد در حساب دانشگاه بنشیند و واحد استانی اعلام کند که شهریه پرداخت نشده است درحالی‌که پرداخت شده، سامانه‌ای ایجاد کردیم و شهریه دقیقا برای فرد پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه این سامانه در درجه نخست به‌نفع دانشجو است، تأکید کرد: پرداخت شهریه تحصیلی علاوه‌بر شرایط فوق، شامل دانشجویانی می‌شود که در دانشگاه دارای مجوز وزارت علوم یا وزارت بهداشت تحصیل کنند و تحصیل آنها حتما باید منتهی به اخذ مدرک تحصیلی رسمی شود و کلمه معادل برای ما قابل قبول نیست.

کد خبر 26442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد