پنجمین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان در زنجان راه‌اندازی شد

زنجان | ایرنا - مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص اجرای بخشنامه بانک مرکزی در زمینه استفاده نابینایان از تمامی خدمات بانکی، پنجمین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان در بانک توسعه تعاون (شعبه مرکزی) راه اندازی شد.


 سید رزاق منافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته اولین و دومین بانک به ترتیب رفاه و تجارت در سال ۹۸ به برجسته نگاری برای گروه‌های هدف مجهز شدند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا، سومین، چهارمین و پنجمین بانک ها نیز شامل سپه، ملت و توسعه تعاون در سال جاری برای نابینایان مجهز و راه اندازی شده است.

این مسؤول ادامه داد: تسهیل ارائه خدمات، نظارت، تاکید برمناسب سازی اماکن و معابر شهری و مناسب سازی منزل معلولان از عمده فعالیت هایی است که بهزیستی شهرستان زنجان در زمینه تسهیل حضور معلولین در جامعه انجام می دهد.

منافی افزود: در این باجه ها امکان دسترسی به خدمات بانکی مقدور و امکان دسترسی آسان به همه خدمات شعبه ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاه‌های گویا و برجسته نگار هوشمند و نمایشگرهای بریل فراهم شده است.

این مسؤول ادامه داد: باجه خدمات رسانی به نابینایان و کم بینایان مجهز به سامانه برجسته نگار و گویا بوده که افراد نابینا می توانند بدون نیاز به حضور شخصی همراه از همه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه، و غیره به صورت مستقل استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به موضوعاتی از قبیل کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو، راه اندازی این سامانه می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین امکانات ویژه صفحه بانکداری الکترونیک برای نابینایان در وب سایت بانک سپه جهت استفاده از خدمات اینترنت بانک، نرم افزارهای موبال بانک، خدمات انتقال و انواع خدمات کارت و دریافت شماره شبا از جمله خدماتی است که در بخش نابینایان و کم بینایان پایگاه اینترنتی بانک سپه فراهم شده است.

 مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان ادامه داد: هم اکنون یک‌هزارو ۲۵۲ معلول نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان هستند که از این تعداد ۴۸۵ نفر زن و ۷۶۷ نفر مرد نابیناو کم بینا در شهرستان زنجان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .

کد خبر 26394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد