مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد تغییر کرد / نظارت‌ها بر مراکز باید دقیق‌تر شود

در مراسمی با حضور دکتر حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، محسن مروی، مدیر پیشین بهزیستی مشهد جای خود را به غلامرضا خالدی داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی مدیر کل بهزیستی در این مراسم گفت : شهرستان مشهد به تنهایی، به اندازه‌ی چند استان کشور، معضلات اجتماعی دارد که کار مدیریت بهزیستی در این شهرستان را طاقت‌فرسا می‌کند.

دکتر حمیدرضا پوریوسف همچنین گفت: با شرایط فعلی جامعه، وضعیت ناشی از بیماری کرونا و اوضاع اقتصادی مددجویان، کار عادی جواب نمی‌دهد و باید کار جهادی و بسیجی داشته باشیم.

وی با تبریک هفته‌ی بسیج و تأکید بر کار بسیجی در بهزیستی گفت: عمر طبیعی و عمر مسؤولیتی ما دست خداست اما تا هر وقت که هستیم باید کار کنیم و وظیفه‌ی خدمتی خود را با نهایت کوشش انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی، مسؤولیت بخش بزرگی از جمعیت استان را عهده‌دار است گفت: باید با دقت، درایت، جامع‌نگری،‌ رعایت دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بویژه در زمینه‌ی محدودیت‌های کرونایی، به وظایف قانونی و وجدانی خود عمل کنیم.

دکتر پوریوسف با اشاره به مراکز مثبت زندگی گفت: تمام فعالیت‌های سطح یک بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود و این امر، اهمیت نظارتی بهزیستی بر این مؤسسات را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 77 مرکز مثبت زندگی در مشهد شکل گرفته و امیدواریم تا پایان سال تمام 191 مرکز مثبت زندگی را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه هر مرکز مثبت زندگی، یک بهزیستی کوچک در محلات خواهد بود گفت: نظارت بر این مراکز باید قوی و به صورت تخصصی انجام شود.

دکتر پوریوسف با اشاره به محدودیت‌های کرونایی گفت: همکارانی که در بخش‌های حاکمیتی انجام وظیفه می‌کنند و نمی‌توانند دورکاری داشته باشند باید از نظر امتیازات شغلی و مزایای کاری، پشتیبانی شوند که این خدمت آنان جبران گردد.

مشهد نیاز به مدیریت قوی دارد

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی نیز با بیان اینکه 55 درصد پرسنل بهزیستی استان در مشهد مشغول کار هستند گفت: مشهد از نظر میزان آسیب‌ها، مشکلات جامعه‌ی هدف، آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های اداری و کاری بهزیستی، یک شهرستان خاص به حساب می‌آید و نیاز به مدیریت قوی دارد.

وی ضمن تشکر از مدیر پیشین بهزیستی مشهد گفت: در زمان مدیریت آقای مروی، اقدامات و کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که منطقه‌بندی خدمات بهزیستی در مشهد که در جهت راحت‌تر شدن مراجعه‌ی مددجویان انجام شد، اتوماسیون اداری، مراکز مثبت زندگی و مدیریت کرونا در مراکز تحت پوشش، بخشی از این خدمات است.

محسن توحیدی مقدم گفت: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در ایام کرونا در مراکز انجام شد آمار ابتلا و مرگ و میر به حداقل ممکن رسید که در مراکز تجمعی، بسیار طبیعی است.

وی همچنین از مدیر جدید بهزیستی مشهد که این مسؤولیت را پذیرفته تقدیر کرد و گفت: ایشان 19 سال سابقه‌ی فعالیت در بهزیستی دارند و علاوه بر مدیریت شهرستان، چندین سال در ستاد استان فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند که سخت‌کوشی و مسؤولیت‌پذیری ایشان در همه‌ی این سال‌ها مشهود بوده است.

محسن مروی، مدیر پیشین بهزیستی مشهد، در صحبت کوتاهی، از همکارانش در این نهاد تشکر کرد و بر یکدلی و یک‌پارچگی معنوی اعضای خانواده‌ی بهزیستی استان تأکید نمود.

مسؤولیت سنگینی به دوش آقای مروی بود

صحبت بعدی جلسه را جواد بهنام، معاون بهزیستی مشهد انجام داد که بخشی از فعالیت‌های نهاد متبوع خود در دوره‌ی مدیریت مروی را توضیح داد.

وی گفت: بیشتر ایام سال 98 و 99 را به خاطر مسائلی مانند سیل‌زدگان جنوب، زلزله‌زدگان غرب کشور و بیماری کرونا در آماده‌باش بوده‌ایم و همه‌ی همکاران‌مان در بخش‌های مختلف، سخت کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سخت‌ترین روزها و هفته‌های درگیری با کرونا، مدیران و کارشناسان ما در مراکز تحت پوشش، گاها تا یک صد نفر مراجعه داشته و به آنها پاسخگویی داشته‌اند.

وی افزود: حتی با وجود افرادی که با حکم قضایی وارد مراکز می‌شوند و از سلامت آنها مطمئن نیستیم این پاسخگویی، معطل نمانده و به روال طبیعی انجام شده است.

بهنام دو سال گذشته را سال‌های سخت کار در بهزیستی عنوان کرد و گفت که مدیر بهزیستی مشهد، در این مدت، مسؤولیت سنگینی بر دوش داشته و بسیاری روزها را خارج از وقت اداری و حتی در هنگام شب هم به کار مددجویان رسیدگی می‌کرده است.

وی گفت: با وجود بیماری کرونا و شرایط غیر عادی مراکز، اکنون شرایط قابل قبولی داریم که نتیجه‌ی مدیریت ایشان است.

معاون بهزیستی مشهد، پایش پرونده‌ها، شفاف‌سازی عملکرد، اصلاح وضعیت کمی و کیفی نظارت‌ها و بازدیدها از مراکز، ساماندهی وضعیت کودکان و پرسنل شیرخوارگاه و مدیریت منابع انسانی موجود را از موارد مهم عملکرد مروی دانست و گفت: برای ایشان آرزوی توفیق داریم و از مدیریت جدید، استقبال می‌کنیم و برای خدمت بیشتر تحت نظر ایشان آمادگی کامل داریم.

تکریم مددجویان، سرلوحه کار من است

مدیر جدید بهزیستی مشهد نیز در این نشست محدود گفت: تا جایی که بتوانم با همت همکارانم در خدمت مددجویان خواهیم بود.

غلامرضا خالدی، فلسفه‌ی وجودی بهزیستی را خدمت به مددجویان عنوان کرد و گفت: تکریم مددجویان باید سرلوحه‌ی کارمان باشد.

وی تقارن تغییر مدیریت با هفته‌ی بسیج را به فال نیک گرفت و گفت: کار بسیجی را وجهه‌ی همت خود قرار می‌دهیم و با سخت‌کوشی و مسؤولیت‌پذیری بیشتر، تلاش می‌کنیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی ضمن تأکید بر افزایش مشارکت‌های مردمی بخصوص در بخش اشتغال گفت: اشتغال مددجویان، موجب استقلال آنان و کاهش سنگینی بار بهزیستی و ارائه‌ی خدمت به سایر مددجویان می‌شود.

خالدی کار در بهزیستی را متفاوت از سایر دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر کار در بهزیستی برای رضای خدا باشد هم خیر دنیا را به دنبال دارد و هم عاقبت‌بخیری برای ما خواهد داشت.

وی همچنین از تشکیل نشست‌های محدود مشورتی یا با فضای مجازی به صورت هفتگی یا ماهانه با همکارانش خبر داد و گفت: امیدواریم با مشورت با کارشناسان و متخصصین بهزیستی بتوانیم بر چالش‌ها و مشکلات فایق بیاییم و در هر قسمت نیاز بود از مدیران ستادی، یاری می‌خواهیم.

در این نشست محدود که به خاطر محدودیت‌های کرونایی با رعایت کامل پروتکل‌هاف با جمعیت کم و در مدت 40 دقیقه برگزار گردید از محسن مروی، مدیر پیشین بهزیستی مشهد قدردانی شد و غلامرضا خالدی به عنوان مدیر جدید بهزیستی این شهرستان معرفی گردید.

کد خبر 26331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد