راه‌اندازی مراکز درمانی و بازتوانی معتادان

مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: قرار است به صورت پایلوت مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد در چند استان از جمله تهران راه‌اندازی شود که نحوه فعالیت این مراکز بازتوانی معتادان به صورت فرد محور و بدون دارو است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا، امین شاهرخی با بیان اینکه سازماندهی معتادان متجاهر مسئولیتی فرابخشی است، اظهار کرد: بهزیستی در زمینه سازماندهی معتادان متجاهر مشارکت فعالی دارد و به نظر در کنار ارگان‌های دیگر مانند قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت فعالیت موثر و پویایی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران معتقد است که بهزیستی به عنوان سازمانی که در امر سازماندهی معتادان متجاهر فعالیت می‌کند، اگرچه وظیفه صدور مجوز و پرداخت نفر روز را بر عهده دارد، اما باتوجه به جامعه هدف بالای این سازمان، لازم است تا همکاری بین بخشی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی مرکز زخم باز معتادان متجاهر در شرق استان تهران طی چند ماه گذشته توسط سازمان بهزیستی خبر داد.

وی گفت: همچنین طی چند ماه گذشته با پیگیری ارگان‌های مرتبط و ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق به راه‌اندازی دو مرکز برای زنان معتاد متجاهر در شرق و غرب تهران شده‌ایم. 

شاهرخی درباره میزان ظرفیت مراکزی نگهداری از زنان معتاد متجاهر در استان تهران نیز بیان کرد: در حال حاضر این مراکز دارای ظرفیت هستند و مشکلی برای پذیرش جدید زنان معتاد متجاهر در تهران وجود ندارد.

وی در ادامه درخصوص درباره بدهی بهزیستی استان تهران به مراکز درمانی ماده ۱۶ اعتیاد نیز اظهار کرد: در حال حاضر میزان بدهی‌ سال گذشته بهزیستی به مراکز اعتیاد به صفر رسیده است. در سال جاری نیز موفق به تامین اعتبار برای مراکز درمانی ماده ۱۶ شده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک این اعتبارات پرداخت خواهد شد.

شاهرخی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از راه‌اندازی مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد قرار است به صورت پایلوت در چند استان از جمله استان تهران راه‌اندازی شود. نحوه فعالیت این مراکز بازتوانی معتادان به صورت فرد محور و بدون دارو است.

کد خبر 26326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد