۲۳۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی بهزیستی قزوین حضور دارند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین گفت: هم اکنون ۲۳۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی این دستگاه در استان حضور نگهداری می شوند که ۲۱۷ نفر آنها مرد و ۱۳ نفرشان زن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی با اشاره به چگونگی پذیرش معتادان متجاهر در ایام کرونا اظهار داشت: در ایام کرونا پذیرش این بیماران براساس برنامه تعیین شده و با هماهنگی سه دستگاه نیروی انتظامی، بهزیستی و دادگستری انجام می شود.

این مسوول گفت: این بیماران پس از شناسایی از سطح شهر جمع آوری و پس از پیمودن فرآیند قرنطینه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز تعیین شده پذیرش می شوند.

وی افزود: بر اساس غربالگری های انجام شده، این بیماران طی یک دوره ۳ تا ۶ ماهه جهت درمان وارد مراکز خواهند شد.

این مسوول گفت: بیماران تمایلی و داوطلب ورود به درمان هم با انجام تست کرونا و هماهنگی با ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه می توانند در مراکز دوره درمان خود را طی نمایند.  

غلامرضایی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی قرنطینه و پاسخ آزمایش کرونا است که ۴۸ طول می کشد و در صورت مثبت بودن آزمایش هر یک از افراد در این زمان امکان تسری بیماری به سایر  افراد در قرنطینه وجود دارد و نهایت سعی بهزیستی و علوم پزشکی در تسریع پاسخ تست کرونا و کنترل شرایط قرنطینه می باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا تنها ۵۰ درصد ظرفیت این مراکز به دلیل ضرورت فاصله گذاری اجتماعی بیماران قابل بهره برداری است، افزود: استان قزوین به لحاظ ظرفیت و زیرساخت های مراکز ماده ۱۶ با محدودیت هایی رو به رو است و در حال حاضر برای پذیرش این افراد از ظرفیت مراکز ماده ۱۵ استفاده می کنیم.

معاون پیشگری بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه حساسیت لازم برای عدم ابتلای افراد مستقر در مراکز بهزیستی به بیماری کرونا، این موضوع در مراکز یاد شده به خوبی کنترل شده است.

۱۳ مرکز نگه داری بیماران متجاهر در استان قزوین فعالیت می‌کند

کد خبر 26298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد