مجوز فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی زنجان صادر شد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از آغاز به کار مراکز مثبت زندگی بهزیستی در سطح استان در هفته های آتی خبر داد و گفت: فراخوان ثبت نام متقاضیان مراکز مثبت زندگی در اردیبهشت سال جاری در سطح کشور اعلام شدو127 نفر متقاضی در استان جهت راه اندازی مراکز مثبت زندگی ثبت نام کرده‌اند که با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تاکنون صدور پروانه برای ۴۳ مرکز نهایی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد :۲۰ مرکز در شهرستان زنجان ۱۰مرکز در شهرستان خدابنده ، ۴در شهرستان ابهر ،۲ در شهرستان خرمدره و ۲ در شهرستان طارم ، ۲ مرکز شهرستان ماهنشان ، ۲ مرکز ایجرود و ۱ مرکز سلطانیه شروع به کار خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقاء سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی ، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است، تصریح کرد : مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان ، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی ، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و... فعالیت خواهند کرد.

وی مجموعه خدمات و فعالیتهای قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی را ۲۲ خدمت عنوان کرد و یادآور شد: در فاز اول پرونده های مستمری بگیر بین مراکز توزیع خواهد شد  و تا پایان سال سایر پرونده های حمایتی نیز در بین مراکز توزیع می شود.

محمدی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی پرداخت های مستمری از طریق سامانه ارمغان انجام می گردد، خاطر نشان کرد : از این رو اختلالی در پرداخت مستمری ها پیش نخواهد آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۷۳ نفر از افراد تحت پوشش مستمری بگیر هستند و سایر افراد  نیز از دیگر خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند.

مدیر کل بهزیستی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و افزود: ورودی ها ی مرکز، راهروها، پله ها، همچنین رعایت سطوح شیبدار  فضای پذیرش مرکز ، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز باید بر اساس استاندارهای و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت شود.

وی عنوان کرد : مسئولیت راهبری و نظارت بر مراکز مثبت زندگی در سطح شهرستان به عهده رئیس بهزیستی شهرستان ، و در سطح استان به عهده مدیر کل بهزیستی استان می باشد.

کد خبر 26295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد