تهرانی ها برای کاهش آسیب اعتیاد با سامانه ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: تهرانی ها می توانند با خط اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد تماس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محسن فتاپور اظهار داشت: خانواده ها می توانند بدون پیش شماره با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند و اطلاعات لازم را در زمینه شناخت رفتار صحیح با فرد معتاد در خانواده و ترغیب آن به ترک مواد اطلاعات کافی را دریافت کنند.

وی افزود: این سامانه تلفنی از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰  به مردم مشاوره های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب را ارائه می دهد.  

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه باید پیشگیری از اعتیاد مورد توجه بیشتر قرار گیرد گفت: اگر خانواده ها علائم یا نشانه‌هایی از اعتیاد و تغییر رفتاری در فرزندان خود مشاهده کردند جهت راهنمایی می توانند با این شماره تماس بگیرند. 
 
وی ادامه داد: آشنایی با نحوه صحیح نظارت بر فرزندان، شناسایی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد و اصلاح آنها، شناخت مواد جدید، علائم و عوارض مصرف مواد و چگونگی رفتار صحیح با نوجوانان از طریق ارتباط با کارشناسان این سامانه اعتیاد امکان پذیر است.

فتاپور خاطر نشان کرد: افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه و فرآیند درمان و شناخت مراکز ترک اعتیاد معتبر تحت نظارت بهزیستی با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه معضل اعتیاد وروند رو به رشد آن به خصوص دربین جوانان زنگ خطر را برای خانواده ها و جامعه به صدا درآورده است گفت: آمارهای غیررسمی معتادان قابل هضم ودرک نیست بیش از نیمی از جرایم در سطح کشور ما مربوط به مواد مخدر است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان تهران ابراز داشت: از آن جا که اعتیاد به مواد مخدر موجب ضرر و زیان و آسیب های فردی و اجتماعی فراوانی می شود و زمینه را برای بسیاری از کج روی ها فراهم می کند، بی شک نقش خانواده به عنوان واحد اصلی و عنصر تأثیرگذار بر روابط، رفتارها و خصوصیات ذاتی و اکتسابی اعضا، واضح و غیرقابل تردید است.

کد خبر 26280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد