کرج | مسئول مرکز نگهداری دخترانه ی حضرت فاطمه (س) منصوب شد

در این مراسم که به صورت حداقلی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، رئیس بهزیستی شهرستان کرج از زحمات خانم دهقان تقدیر و تشکر نموده و خانم علیخانی را به عنوان مسئول جدید مرکز منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :مراسم تودیع و معارفه مسئول مرکز نگهداری شبه خانواده حضرت فاطمه (ص) برگزار شد.

«علیرضا فتاح پور» مدیر بهزیستی شهرستان کرج در این مراسم  گفت : «خانواده» شاید اصیل ترین واژه در حوزه علوم اجتماعی باشد، سقفی مطمئن که بدون آن هر آشفتگی در روح و جسم و گذشته و حال و آینده قابل توجیه است، تکیه گاهی که بدون آن هر شکنندگی و آسیبی ممکن و قابل پیش بینی است.

وی افزود:در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی، نمایندگان دوره اول مجلس شورای ملی، نگهداری از اطفال بی سرپرست و سرراهی را به عنوان یکی از وظایف محوله به شهرداری تصویب کرد و در تعقیب این قانون در سال ۱۲۹۸ اولین دارالایتام در دروازه قزوین و نیز اولین شیرخوارگاه در دروازه دولت تهران احداث و کار خود را آغاز کردند.  
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شبانه روزی ها مورد توجه و عنایت خاص دست اندرکاران قرار گرفتند. بی شک از دلایل مهم این توجه، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود که «خانواده» را به عنوان نهادی منشأ همه گونه تحولات جامعه در نظر گرفت.
 مدیر بهزیستی کرج درباره نحوه تشکیل مراکز شبه خانواده توضیح داد:بنابراین در سال ۱۳۷۷ به منظور سامان دهی مجدد مراکز شبانه روزی و کوچک سازی آنها با ظرفیت حداکثر بیست نفر و با عملکرد حرفه ای و بافت و کیفیتی شبیه به خانواده «دفتر شبه خانواده» تشکیل شد.

این دفتر به عنوان دفتر کل زیرمجموعه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مسئولیت مجموعه فعالیت های حمایتی، نظارتی و حفظ حقوق کودکان و نوجوانانی را دارد که به دلایل مختلف خانواده خود را از دست دادند.  

این مقام مسئول ادامه داد:دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی همانند سایر ارگان ها و سازمان ها علاوه بر داشتن وظایف، ارائه دهنده خدماتی به مخاطبان خویش است که طبق قوانین و ضوابط موجود برای آن تعریف شده است. بنا بر تعریفی که سازمان بهزیستی برای این دفتر ارائه داده، این نهاد ارائه دهنده پانزده نوع خدمات به مخاطبان خود شامل کودکان و نوجوانان است. مانند: پذیرش کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست مؤثر  و دارای صلاحیت، ارائه خدمات تخصصی و تربیتی به کودکان دارای مشکلات عاطفی، رفتاری (خانه های تربیتی)، مراقبت و پرورش فرزندان در خانه کودکان و نوجوانان، انجام امور مربوط به فرزندخواندگی، اجرای طرح بیمه آتیه فرزندان، اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی جهت فرزندان مقیم مراکز شبانه روزی، حمایت های مادی و رفاهی به فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی (کمک های غیر مستمر)، پرداخت هزینه های دانشجویی به فرزندان دانشجوی تحت پوشش، ایجاد مراکز مشاوره و همیاری فرزندان ترخیص شده یا در شرف ترخیص، کمک به ایجاد اشتغال پایدار به فرزندان ترخیص شده و یا افرادی که در  شرف ترخیص هستند.

کد خبر 26278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد