اقدامات بهزیستی استان پیرامون موضوع پیشگیری از کودک آزاری

روز ۱۹ نوامبر برابر با ۲۹ آبان ماه، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت علیه کودکان نامگذاری شده است.

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در رابطه با اهمیت پیشگیری از وقوع هر نوع کودک آزاری در سطح استان گفت : در مجموع کودک آزاری نوعی رفتار در والدین، مراقبین کودک و گاهی افراد بیگانه است که رفاه و سلامت روانی و جسمی کودک را در معرض تهدید قرار می دهد یا به آنها آسیب می زند. محدوده کودک آزاری از محروم ساختن کودک از نیازهای فیزیولوژیک و محبت والدین تا آسیب از نظر جسمی و جنسی متغیر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: کودکانی که قربانیان این پدیده هستند به دلیل آسیب پذیری های دوره رشد و تکامل، پیامدهای گاه جبران ناپذیری را تجربه می کنند. لذا به دلیل تبعات اجتماعی این پیامدها، پیشگیری از کودک آزاری مسئولیتی اجتماعی می باشد.

وی به فعالیتها و اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی استان در قبال افراد آسیب دیده از جمله پدیده کودک آزاری اذعان داشت : خط تلفن رایگان ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی استان با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در کلیه سطح استان آماده ارائه خدمات و مداخلات تخصصی در موارد گزارش شده می باشد.

این مسئول افزود : کلیه هم استانی های محترم می توانند به محض مشاهده هر گونه کودک آزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس گیرند. این خط به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در سطح استان می باشد.

امیدوار یادآور شد : موضوع بلافاصله از طریق کارشناسان خط به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می گردد. این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در موارد گزارش شده مداخله نموده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت کودک پیگیری های لازم را به عمل می آورند.

کد خبر 26174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد