شهر ری| ٢ مرکز ترک اعتیاد تعطیل شد

 مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: ۲ مرکز ترک اعتیاد به دلیل تخلف از قانون و عدم رعایت مفاد بخشنامه طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان تعطیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محمدرضا خدابخشی، اظهار داشت: این مراکز ترک اعتیاد به دلیل نگهداری بیش از سه ماه، پذیرش بیش از ظرفیت و پذیرش خانواده های معتادان در ساعات غیر ملاقات تعطیل شد.

وی با بیان اینکه براساس قانون هر معتاد باید به مدت سه ماه در کمپ های ترک اعتیاد حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این کمپ های معتادانی حضور دارند که به مدت ۶ ماه تحت درمان هستند.

خدابخشی یادآور شد: ظرفیت هر کدام از مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری ۴۰ نفر است که در برخی از این مراکز نزدیک به ۹۰ معتاد حضور دارند که این مراکز باید تعطیل شود.

این مسئول  با بیان اینکه هم اکنون ۳۴ مرکز ترک اعتیاد در شهرستان ری وجود دارد، افزود: بازرسان اداره بهزیستی شهرستان ری به صورت شبانه روزی از طریق مراجعه حضور و نظارت بر دوربین های مدار بسته به صورت آنلاین عملکرد کمپ های ترک اعتیاد را زیر نظر دارند و با هرگونه تخلف براساس قانون برخورد می کنند.

خدابخشی به شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در مراکز ترک اعتیاد از زمان شیوع این ویروس منحوس تشدید یافته و تمامی کمپ ها ملزم هستند قبل از پذیرش معتاد جدید این فرد را به قرنطیه بفرستند.

وی ادامه داد: معتادان پس از انجام تست کرونا و منفی بودن جواب آن می توانند وارد کمپ های ترک اعتیاد شوند در غیر این صورت فرد مورد نظر برای مداوا باید به خانواده و یا بخش های درمانی منتقل شود.

کد خبر 26062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد