نشست توجیهی شیوه نامه نحوه تعامل جمعیت همیار

صبح روز بیست و هفتم آبان ماه جلسه توجیهی شیوه نامه نحوه تعامل جمعیت همیار و دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ف معاون امور پیشگیری آریا طوفانی وکارشناسان پیشگیری شهرستانها در سال اجتماعات شهید خزائلی بهزیستی گیلان برگزار گردید.

در این نشست ابتدا آریا طوفانی ؛ معاون توسعه پیشگیری در باره اهمیت اجرای برنامه های پیشگیری با توجه به شیوع کرونا اشاره داشتند  و خواستار رعایت اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز تحت نظارت گردیدند و جمعیت های همیاران را بازوان اجرایی برنامه های بهزیستی دانستند که فعالیت شان قابل تقدیر است.
 سپس دکتر حسین نحوی نژاد ؛ مدیر کل بهزیستی گیلان  ضمن تشکر از کارشناسان حاضر در جلسه عنوان نمودند : با توجه به پویایی برنامه های معاونت توسعه پیشگیری ، ضرورت دارد تا کارشناسان دستورالعملها را با دقت مطالعه نمایند و بر اجرای تفاهم نامه ها و قراردادها نظارت نمایند.تعامل هرچه بیشتر با معاونت های توانبخشی و اجتماعی از ضروریات معاونت توسعه پیشگیری می باشد  و فارغ از پیشگیری اولیه باید به پیشگیری ثانویه توجه نمود.نظارت بر اشتغال بهبود یافتگان از دیگر مسئولیت های بهزیستی می باشد.
در ادامه پور تقی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن عرض خیر مقدم در خصوص تغییر شیوه نامه  تخصصی تشکیل و اداره جمعیت همیار توضیحاتی ارائه دادند و  سپس محتوای شیوه نامه نحوه تعامل همیار با دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بیان فرمودند و اینکه در حال حاضر حمایت از گروه های همیار و جمعیت های همیاران و پایگاههای سلامت اجتماعی در قالب تدوین پروژه های محلی می باشد.
همچنین معزی ، کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در باره محتوای اساسنامه همیاران-برگزار ی جلسات  با گروه همیار و پایگاهها در شهرستان و مستند سازی آن و تدوین پروژه ها در راستای آسیب های اجتماعی با توجه به نیاز سنجی بعمل آمده  رااز اولویت های برنامه دانستند.
در پایان کارشناسان مسئول دفاترواحد مشاوره و پیشگیری از  اعتیاد و پیشگیری از معلولیت ها برنامه های و چالش ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر 26055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد