اولین جشنواره فیلم کوتاه و مستند «توانبخشی مبتنی بر جامعه»

اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه و مستند در رابطه با موضوع «توانبخشی مبتنی بر جامعه» با عنوان «مبتنی بر دریا» به میزبانی بهزیستی خراسان رضوی، در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود.

کارشناس مسؤول برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه‌ی بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در دو گروه فیلم‌های کوتاه و مستند  0 تا 5 دقیقه و 5 تا 15 دقیقه و در سطح تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

زهرا فردوسی گفت: این جشنواه ویژه‌ی کارکنان مؤسسات و مراکز خدمات بهزیستی (غیردولتی)، مدیران این مؤسسات، کارشناسان سی‌بی‌آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) در بهزیستی شهرستان‌ها و تسهیلگران میانی و محلی این برنامه می‌باشد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم کوتاه و مستند توانبخشی مبتنی بر جامعه اضافه کرد: از آنجا که حوزه‌ی شرکت کنندگان این جشنواره، به گونه ای است که کمتر هنرمند و فیلم‌سازی را در خود جای داده است، لذا برای فراگیر کردن موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه، این افراد می‌توانند برای ساخت فیلم‌های خود از فیلم‌سازان و گروه‌های هنری کمک بگیرند.

وی مهلت ارسال آثار تولید شده توسط شرکت‌کنندگان را تا پایان دی‌ماه اعلام کرد و گفت: بازبینی و تأیید این آثار در دی‌ماه صورت می‌گیرد و اجلاس اختتامیه‌ی جشنواره همزمان با دهه‌ی فجر به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوه‌ی گزینش آثار، داوران جشنواره، جوایز و سایر وجوه هنری آن گفت: ما از کارشناسان هنری و افراد با سابقه در زمینه‌ی آثار سینمایی برای داوری این جشنواره دوستانی را انتخاب کرده‌ایم که کار داوری آثار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آثار تولید شده باید در زمینه‌ی موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه، راه‌های گسترش این برنامه، مشکلات و موانع پیش روی برنامه، مشارکت مردم و خیرین در این برنامه و همچنین راهکارهایی برای پوشش جامع توانخواهان بخصوص در جوامع روستایی و حاشیه‌های شهرهای بزرگ، محتوای خلاقانه و جذابی داشته باشد.

وی تأکید کرد: به برگزیدگان جشنواره، جوایز نفیسی از سوی سازمان بهزیستی ارائه خواهد شد.

کد خبر 26045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد