در رسانه| راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در۱۷ شهرستان استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از شناسایی تنها ۲ کودک رها شده در استان در ۶ ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

اقتصاد آینده –  آذربایجان شرقی| فرگل صحاف در جمع خبرنگاران گفت: ۲۸ آبان روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری بوده و باید در این خصوص فرهنگ سازی های لازم انجام شود.


وی با بیان اینکه در ۱۷ شهرستان استان مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است، ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده کودک آزاری باید با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند و مراتب را گزارش کنند که همکاران ما به محل مورد نظر رفته و موضوع را پیگیری می‌کنند.


صحاف از شناسایی یک‌هزار و ۷۸۳ مورد کودک آزاری در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: متأسفانه اعتیاد والدین اصلی ترین دلیل برای کودک آزاری در استان است.


وی افزود: کودکان رها شده در استان در ۶ ماه اول سال جاری نیز ۲ نفر بود و آزمایش‌های لازم روی این کودکان قرار گرفته و سه بار در روزنامه‌های محلی عکس کودکان منتشر می‌شود.


این مسئول در خصوص مرکز ماده ۱۶ نگه داری بانوان معتاد نیز گفت: ۹۹ درصد این پروژه با هزینه کرد ۲ میلیارد تومانی انجام شده و این مرکز به‌زودی افتتاح شده و کار پذیرش بانوان معتاد آغاز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص سامانه‌های تلفنی گفت: شماره ۱۲۳ مربوط به اورژانس اجتماعی، ۱۴۸۰ مشاوره‌های اجتماعی، ۱۴۸۲ سامانه دیده‌بان برای دریافت شکایت‌ها و سامانه ۰۹۶۲۸ سامانه ملی اعتیاد است.


صحاف از فعالیت ۱۵۱ مرکز نگه داری این اداره‌کل در استان نیز خبر داد و افزود: سه هزار و ۸۰۰ نفر در این مراکز نگه‌داری می‌شوند که در مدت زمان شیوع ویروس کرونا ۲۰ نفر بالای ۸۰ سال سن فوتی بر اثر کرونا داشتیم.

کد خبر 26042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد