در رسانه| مرکز ماده ۱۶ بانوان اذربایجان شرقی بزودی افتتاح می شود

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مراکز مثبت زندگی در استان از آذرماه در سراسر کشور افتتاح می شوند، گفت: خدمات در این مراکز به شکل خانواده محور و بر بستر الکترونیکی و ارتباط آن‌لاین ارائه خواهد شد.

تانیش نیوز| فرگل صحاف در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام متقاضیان مراکز مثبت زندگی در اردیبهشت سال جاری در سطح کشور اعلام شد، گفت: ۵۸۰ نفر متقاضی در استان جهت راه اندازی مراکز مثبت زندگی ثبت نام کرده‌اند که با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تاکنون صدور پروانه برای ۱۴۳مرکز نهایی شده است.

وی با اشاره به  فرارسیدن۲۸ آبان، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری، گفت: ثبت دقیق تمامی موارد تولد نوزادان در سریعترین زمان، بازنگری و اصلاح قوانین در خصوص حقوق کودکان و تصویب قوانین بازدارنده از تنبیه بدنی و سوء استفاده از کودکان، اقدام جهت رشد آگاهی آحاد جامعه و والدین در خصوص رعایت حقوق کودک، منع قانونی اعمال خشونت در سازمان‌ها ونهادها مانند مدارس، مهدهای کودک، رفع نابرابری و تبعیض در مورد کودکان و غیره از جمله راهکارهای اساسی در پیشگیری از کودک آزاری است.

 
صحاف با تاکید بر این‌که کودکان آسیب پذیرتر از سایر افراد جامعه هستند، گفت: زمانی که کودکی مورد آزار قرار می‌گیرد.
 
از نظر روحی و جسمی با مشکلاتی مواجه می‌شود که در آینده گریبانگیر خود و جامعه می‌شود

 وی با اشاره به آمار کودک آزاری در استان، گفت: سال گذشته یکهزار و ۷۸۳ مورد کودک آزاری در استان رخ داده و سال جاری نیز یکهزار و ۶۱۹ مورد کودک آزاری در استان گزارش شده که مداخلات لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام شده است.

 
صحاف خاطرنشان کرد: بهزیستی زمانی می‌تواند در کودک آزاری ورود پیدا کند که از خط ۱۲۳ تماس بگیرند، تیم سیار از طریق اورژانس اجتماعی به محض دریافت گزارش در محل حضور یافته و مداخله می‌کنند.

 
وی با بیان این‌که دلایل کودک آزاری متنوع است، گفت: اعتیاد عامل اصلی در هر آسیب اجتماعی هر خانواده به ویژه کودک آزاری است
  در برخی مواقع مداخلات بهزیستی منجر به مددکاری و پیگیری می‌شود و در برخی نیز منجر به جدایی کودک از خانواده می‌شود.

صحاف با اشاره به راه‌های ارتباطی برای انجام مداخلات بهزیستی، گفت: بهزیستی کشور تفاهم نامه‌ای با اورژانس ۱۱۵ و ۱۲۳ در راستای انجام مداخلات اجتماعی منعقد کرده است، چهار خط ۱۴۸۲، ۰۹۶۲۸، ۱۲۳، ۱۴۸۰ بهزیستی جهت استفاده‌ عموم برای انجام مداخلات توسط کارشناسان فراهم شده است‌.   
وی با اشاره به پویش پازل همدلی، گفت: پویش پازل همدلی زیر مجموعه‌ای از پویش ایران همدل است که در راستای تهیه‌ لوازم تحریر و نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اجرا می‌شود.

صحاف گفت: این پویش از ۲۵ مهرماه آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.   
وی همچنین با اشاره به راه اندازی پویش بخشش اجاره بهای مهدکودک‌ها، اظهار کرد: اجاره بهای مهدکودک‌ها توسط مالکان جهت حمایت از ۱۶۴ مهدکودک مناطق حاشیه نشین و روستایی بخشوده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص آخرین وضعیت مرکز ماده ۱۶ ویژه‌ بانوان استان، اعلام کرد: مکانی که در کنار مرکز ماده ۱۶ استان برای بانوان تعیین شده تاکنون ۹۹ درصد پیشرفت داشته است و به زودی به بهره برداری می‌سد.

 
وی با بیان این‌که ۱۵۲ مرکز نگهداری بهزیستی در استان وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ نفر در آن‌ها نگهداری می‌شوند، گفت: تاکنون ۲۰ نفر از افرادی که در مراکز نگهداری بهزیستی حضور داشتند، بر اثر کرونا فوت کردند و بیشتر فوتی‌ها بالای ۸۰ سال بودند.

صحاف یادآوری کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۵۰ هزار بسته‌ غذایی بین مددجویان بهزیستی توزیع شده است.

کد خبر 26039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد