بیش از ۱۶ هزار مددجوی بهزیستی بیمه هستند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر 16 هزار و 233 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستندکه علاوه بر این تعداد سهمیه افراد مجهول الهویه نیز جدا تعیین گردیده و در 6 ماهه اول سال جاری 11مجهول الهویه در استان زنجان به بیمه سلامت ارجاع داده شده اند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی بااشاره  به تفاهم نامه منعقد شده بین بهزیستی کشور و بیمه سلامت افزود: امیدواریم اجرای این تفاهم نامه در ماه‌های آینده منجر به ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت  شود .

وی انسجام و ساماندهی خدمات حمایتی و اجتماعی به جامعه آسیب پذیر را از اهداف مهم سازمان برشمرد و یادآور شد : متقاضیان تشکیل پرونده می تواند درخواست خود را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل نموده و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارک لازم وضعیت متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید شرایط پذیرش پرونده تشکیل ومددجو می تواند از حمایت های توانبخشی و اجتماعی سازمان طبق دستورالعمل بهره مند گردد.

این مقام مسئول  خاطر نشان کرد :مدارک لازم برای تشکیل پرونده، مدارک پزشکی(در حوزه توانبخشی)ومدارک دال بر بی سرپرستی یا بدسرپرستی شامل فوت نامه سرپرست ،طلاق نامه ،متواری یا مفقودالاثربودن سرپرست ،زندانی بودن یا از کارافتادگی سرپرست(در حوزه امور اجتماعی )   اصل قیم نامه( در صورتیکه متقاضی قیم داشته باشد)،برای تشکیل پرونده  لازم و ضروری می باشد .

محمدی با اشاره به اینکه تمام خدماتی که بهزیستی به معلولین و وسایر اقشارآسیب پذیر جامعه  انجام می دهد بر اساس تشخیص کمیسیون های تخصصی حوزه توانبخشی واجتماعی صورت می پذیرد ، افزود : مبنای ارائه خدمات نیز قانون ودستورالعملهای ارسالی ازبهزیستی کشور و دفاتر تخصصی میباشد.

کد خبر 26027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد