جلسات مجامع مشورتی حوزه شبه خانواده در سراسر کشور برگزار می شود

مجامع مشورتی حوزه شبه‌خانواده برای نخستین بار در سطح کشور جهت تقویت روحیه تعاون و همکاری و ایجاد فضای گفتمان در فعالیت‌های خیرخواهانه بین مؤسسات خیریه دارای پروانه فعالیت خانه کودکان و نوجوانان و کلینیک‌های مددکاری سطح استان و ... برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،مجامع مشورتی حوزه شبه‌خانواده برای نخستین بار در سطح کشور جهت تقویت روحیه تعاون و همکاری و ایجاد فضای گفتمان در فعالیت‌های خیرخواهانه بین مؤسسات خیریه دارای پروانه فعالیت خانه کودکان و نوجوانان و کلینیک‌های مددکاری سطح استان، ارائه نظرات مشورتی و کاربردی جهت تصمیم‌سازی و نظارت سطح‌بندی‌شده در امر مراقبت و پرورش از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست یا دارای سرپرست غیرمؤثر (بدسرپرست)، تبیین چالش‌ها و تبادل تجربیات جهت اتخاذ رویکردهای نوین در تدوین برنامه‌های ارتقای کیفی زندگی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی و تبادل تجربیات علمی، کاربردی و نوآوری‌های استانی در اتخاذ شیوه‌های نوین جهت جذب منابع مالی، به کارگیری نیروی انسانی متخصص در مراکز و... تشکیل می‌ شود.

هدف نهایی از برگزاری این مجامع ارتقای سطح توانمندی مراکز شبه خانواده جهت ارتقای سطح خدمت رسانی به فرزندان دارای سرپرست غیرموثر است. 

اعضای مجمع مشورتی در هر استان عبارتند از:

۱. مدیرکل بهزیستی استان(رییس مجمع)

۲. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان(جانشین رییس مجمع)

۳. معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان

۴. مدیران عامل یا رئیسان هیات مدیره موسسات خیریه دارای پروانه فعالیت خانه کودکان و نوجوانان  

۵. مدیران کلینیک‌های مددکاری یا مجتمع‌ها(دارای پرونده فرزندان)

۶. رئیس شیرخوارگاه استان(در تهران روسای تمامی شیرخوارگاه‌ها)

۷. یک فرزند دختر و یک فرزند پسرسازمان(بالای ۱۸سال) که در حوزه فعالیت‌های شخصی و اجتماعی موفقیت‌هایی را کسب کرده اند.(با معرفی شهرستان و ارائه مستندات)

۸. کارشناس مسئول شبه‌خانواده استان

نحوه تشکیل جلسات

• در استان‌هایی که در مجموع کمتر از ۳۵ خانه کودکان و نوجوانان و کلینیک دارند،جلسات به صورت فصلی در مرکز استان و یا یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

• در استان‌های خراسان‌رضوی، کرمان، تهران، اصفهان، گیلان و فارس که بیش از ۳۵ خانه کودکان و نوجوانان و کلینیک دارند، جلسات به صورت فصلی و به صورت منطقه‌ای در شهرستان‌های نزدیک به هم برگزار می‌شود. جلسات جمعی در سطح استان حداقل ۱بار در سال و با حضور تمامی اعضا برگزار خواهد شد.

 •در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا، جلسات در فضای مجازی برگزار می شود.

لازم به ذکر است نخستین جلسه مجمع مشورتی در استان قزوین با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط استان و مدیران ستادی دفتر امور کودکان و نوجوانان برگزارشد.

کد خبر 26020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =