برقراری بیش از ٣٨ هزار  تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی استان مازندران از برقراری ۳۸۵۷۴ تماس در ۷ ماه سال ۹۹ با خط تلفن ۱۲۳ خبر داد و گفت : ۳۵درصد تماس‌ها مربوط به جامعه هدف اورژانس اجتماعی ازقبیل کودک آزاری،همسر آزاری وخودکشی و مابقی مربوط به مسائل خدمات بهزیستی واحد های درون سازمانی وبیرون سازمانی جهت ارجاع موثر بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به خدمات مهم اورژانس اجتماعی بهزیستی به آسیب دیدگان اجتماعی، اظهار داشت: کودکان آزار دیده، همسرآزاری؛ زنان آسیب دیده اجتماعی، افرادی که اقدام به خودکشی کرده و یا دارای افکار خودکشی هستند، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی ، کودکان کار و خیابانی، افراد دارای اختلال هویت جنسی؛ سالمند آزاری و معلول آزاری از گروه های هدف اورژانس اجتماعی به شمار می روند.

گوهردهی، مهمترین اصول برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قضا زدایی و پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی کانون ها ومناطق آسیب خیز، به موقع بودن، دردسترس بودن، تخصصی بودن و ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی عنوان کرد.

وی همچنین اعلام کرد ۴۸۰ نفر نیز در خصوص بیماری کرونا با خط تلفن ۱۲۳ تماس گرفتند و از خدمات روانشناسی برخوردار شدند. 

این مسئول ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی و فعالیت شبانه روزی آنها، بر ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب تاکید کرد.

کد خبر 25986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد