راه اندازی اولین مرکز نگهداری از معتادان دارای زخم باز

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره آخرین وضعیت جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران، توضیحاتی داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین شاهرخی،  درباره آخرین وضعیت جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران، اظهار کرد: با شروع کرونا به دلیل اینکه تجربه در این زمینه نداشتیم جمع آوری معتادان متجاهر متوقف شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: علاوه بر توقف طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر معتادانی که در مراکز ماده ۱۶ بودند و مدت ۶ ماهه نگهداری از آن‌ها به پایان رسیده بود آزاد شدند به همین دلیل چهره شهر تغییر کرد و ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی‌های جدیدی را در نظر گرفت و در سطح استان تهران تصمیم گیری‌هایی انجام شد.

وی افزود: مجدد طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر با نظارت دقیق ستاد ملی مبارزه با کرونا اتفاق افتاد و بنا شد تا از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با شیوع این ویروس طرح‌های جمع‌آوری را اجرا کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه ۵۵۶۷ نفر در استان تهران در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان تحت درمان اعتیاد قرار گرفتند، ادامه داد: تست کرونا ۵۲۱ نفر از معتادان متجاهر بعد از جمع آوری و آزمایش مثبت اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه در استان تهران حتی یک نفر از معتادان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست نداده اند، گفت: موارد مثبت به کووید_۱۹ تحت درمان قرار گرفته و بهبودی به دست آورده‌اند. همچنین در دو ماه اخیر طرح‌های جمع‌آوری معتادان زن متجاهر انجام شده است و ۹۵ زن معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی استان تهران تحت درمان قرار گرفته‌اند.

اولین مرکز نگهداری از معتادانی که دارای زخم باز هستند، راه اندازی شد
وی درباره راه‌اندازی مرکز نگهداری از معتادان متجاهری که دارای زخم باز هستند، گفت: با همکاری استانداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکز جدیدی را در شهرستان ورامین راه اندازی کردیم تا معتادان متجاهری که جمع آوری می‌شوند و دارای زخم باز هستند در این مراکز بستری و نگهداری شوند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: درمان بیماری زخم باز معتادان بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است، اما بهزیستی در این مرکز از معتادانی که زخم باز دارند نگهداری می‌کند و تا این لحظه ۶۵۶ نفر در این مرکز بستری شده‌اند.

کد خبر 25955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد