بهزیستی خراسان رضوی؛ دستگاه برتر در پدافند غیر عامل

بر اساس برآورد مدیریت پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی، بهزیستی جزو سه دستگاه برتر در زمینه‌ی پدافند غیر عامل در سال 98 اعلام شده است.

جانشین رئیس کمیته‌ی پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس برآورد مدیریت پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی، بهزیستی جزو سه دستگاه برتر در زمینه‌ی پدافند غیر عامل در سال 98 اعلام شده است.

محسن توحیدی مقدم افزود: با توجه به عده و عده‌ای که برخی دستگاه‌های اجرایی در اختیار دارند و با در نظر گرفتن اینکه بهزیستی، بودجه‌ی خاص و قابل ذکری به این موضوع اختصاص نداده، جایگاه بهزیستی در میان دستگاه‌های برتر استان، بسیار درخشش دارد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: در جلسه‌ای که در استانداری برگزار گردید، از 14 دستگاه اجرایی که بالاترین عملکردها را در میان 88 دایره‌ی دولتی و عمومی داشته‌اند تقدیر شد.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی به جهت وسعت جمعیت هدف و داشتن بیشترین مراکز غیر دولتی تحت پوشش در میان نهادهای دولتی، کار بسیار گسترده و وسیعی را برای اجرا کردن برنامه‌های پدافند غیر عامل انجام داد و ده‌ها نفر نیروی انسانی در مراکز غیر دولتی و نیز اعضای کمیته‌ی پدافند غیر عامل در ستاد استان و بهزیستی شهرستان‌ها، شبانه‌روز تلاش کردند تا این رتبه و جایگاه برای بهزیستی بدست بیاید.

توحیدی مقدم برگزاری دوره‌های آمادگی پدافندی، مانورهای حوادث و بلایای طبیعی، دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه‌ی درمانی، رزمایش تخلیه‌ی اضطراری و آموزش‌های پدافند سایبری و بسیاری برنامه‌های دفاع غیر عامل دیگر را از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای این کمیته اعلام کرد.

وی گفت: در کنار بهزیستی خراسان رضوی، دستگاه‌های دیگری که دارای امکانات و زیرساخت‌های مالی خوبی مانند شهرداری و صدا و سیما به عنوان دستگاه‌های برتر استان قرار گرفته‌اند که این امر نشان دهنده‌ی تلاش و فعالیت بسیار گسترده‌ی همکاران ما در بهزیستی و مراکز غیر دولتی تحت پوشش است.

وی افزود: در نشستی که در بهزیستی خراسان رضوی داشتیم از اعضای کمیته‌ی پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی قدردانی به عمل آمد و مقرر شد که از عزیزان فعال در بهزیستی شهرستان‌ها و نیز مراکز غیر دولتی که با این کمیته همکاری مجدانه داشته‌اند به نحو مقتضی، تقدیر و تشویق به عمل آید.

وی گفت: این همه به خاطر اهمیتی است که موضوع پدافند غیر عامل در تسلیح و تجهیز فکری و عملی جامعه‌ی هدف و کارکنان بهزیستی در مقابل حملات غیر تسلیحاتی دشمنان و یا افزایش مقاومت ملی در قبال حوادث و بلایای طبیعی دارد.

جانشین رئیس کمیته‌ی پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: اگر هر دستگاه و مجموعه‌ی اجرایی، بتواند تمام جمعیت هدف و کارکنانش را به این آگاهی‌ها و توانمندی‌ها مجهز نماید، دشمنان نظام اسلامی و یا معضلات طبیعی و حوادث بزرگ هر گز نخواهند توانست آسیب جدی به این کشور و مردم عزیزمان وارد نمایند.

وی همچنین اظهار داشت: بیماری کرونا و نحوه‌ی مواجهه‌ی دولت، مردم و سازمان‌های مردمی مانند بهزیستی با این بیماری مهلک، نشان داد که پدافند غیر عامل، یک برنامه‌ی ضروری، مهم و بسیار حیاتی برای جامعه است و همه‌ی افراد جامعه باید آن را جدی گرفته و به آموزش و تعالیمی که توسط رسانه‌ها یا مدیریت پدافند غیر عامل در استان‌ها یا کشور ارائه می‌شود توجه نمایند.

توحیدی مقدم گفت: پدافند غیر عامل یک آموزش دائمی و ضروری برای تمام افراد و تمام ایام و زمان‌ها است و هر ملت و مردمی که بخواهند از گزند حوادث نظامی، سیاسی، سایبری، طبیعی و دیگر آسیب‌ها مصون باشند باید این موضوع را آویزه‌ی گوش کنند و خود را با این توانمندی‌ها و آگاهی‌ها مسلح سازند.

کد خبر 25942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد