شماره تلفن ۰۹۶۲۸ آماده ارائه مشاوره اعتیاد است

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با معرفی خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ گفت : هموطنان می توانند از تمام نقاط کشور بدون کد هر روز (حتی روزهای تعطیل) از ۸ صبح تا ۸ شب با این خط تماس بگیرندو ازمشاوره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد بهره مند شوند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود: خط ملی اعتیاد  در حوزه پیشگیری و راهنمایی به عموم مردم ازجمله به افرادی که مبتلا به اعتیاد نیستند اما نگرانی‌هایی در این باره دارند همچنین خانواده‌های دارای عضو معتاد خدمات مشاوره ارائه می دهند  و این خانواده‌ها برای شناخت رفتار صحیح با فرد دارای اعتیاد یا آشنایی با اثرات مخرب مواد اعتیادآور ناشناخته می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این خط استفاده کنند.
وی با بیان اینکه  خط ملی اعتیاد ظرفیت مناسبی برای ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد دارد . تاکید کرد : اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد ، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی ، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته و غیره ، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراکز دارای مجوز و معرفی کمپ های معتبر را از خدمات خط ملی اعتیاد است .
محمدی تصریح کرد : علاوه بر این، افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه‌ها و فرایند درمان و شناخت مراکز معتبر درمان اعتیاد اعم از مراکز اقامتی یا مراکز درمان سرپایی استان با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره ببرند.
این مسئول با اشاره به اینکه خط ملی اعتیاد با مشارکت بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند و با داشتن مشاوران مجرب آماده پاسخگویی تماس گیرندگان  است ، یادآور شد : خط ملی اعتیاد دارای بانک اطلاعاتی از مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی است که با توجه به شرایط اقلیمی، استانی و همچنین نزدیکی به محل سکونت یا کار افراد و..مناسب‌ترین مرکز را به تماس‌گیرندگان معرفی می‌کند .
وی افزود : به منظور آشنایی هم استانی های عزیز با خط ملی اعتیاد بهزیستی استان زنجان کمپین آگاهسازی را درمحلات پرخطر و آسیب پذیر آغازنموده است .

کد خبر 25928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد