تشریح خدمات اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی قم در بهار و تابستان 99

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم به تشریح خدمات اورژانس اجتماعی 123 در فصول بهار و تابستان 99 پرداخت.

مریم علی­شیری معاون اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به برقراری 15425 تماس در شش ماهه اول سال 99 با این مجموعه افزود:اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح کشور با هدف کنترل وکاهش میزان آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده و وظیفه آن مداخله در بحران‌هایی مانند کودک­آزاری، همسرآزاری، خشونت و سالمندآزاری و... است و می­توان گفت جامعه هدف این مرکز را موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی، دختران و زنان آسیب دیده و درمعرض آسیب، دختران فراری از منزل، افرادبدسرپرست و کودکان بی‌سرپرست و تمام افرادی که در شرایط بحرانی قرار می‌گیرندرا شامل می شود .

علی­شیری افزود: ازبین  15425تماس ذکر شده 36/6 درصد از تماسهای خط 123 ‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏تماس­های مرتبط ‏‏ و 63/3 درصد مابقی غیر مرتبط بودند که نشان از کم اطلاعی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی دارد ، همچنین تعداد 934 نفر  در 6 ماه سال 99  از خدمات تیم سیار اورژانس اجتماعی استفاده نموده اند.

علی­شیری با اشاره به انواع آسیبهای مطرح شده در اورژانس اجتماعی خاطر نشان کرد: بیشترین موارد پیگیری توسط اورژانس اجتماعی در 6ماه نخست سال  1399 شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، همسرآزاری، زوجین متقاضی طلاق و مراجعین نیازمند مساعدت مالی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی بوده اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم ناکافی بودن مهارت های زندگی، اختلالات روانی، اعتیاد، تفاوت های فرهنگی و اعتقادی، خیانت، مشکلات  اقتصادی و بیکاری را از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی وهمسرآزاری برشمرد و خاطرنشان کرد درموضوع کودک­ آزاری؛ اعتیاد والدین­، طلاق مشکلات روحی وروانی سرپرست یا مراقب اصلی، مشکلات اقتصادی، از مهمترین علتها شناسایی شده می باشند.

علی­شیری در خصوص پیشنهادات کارشناسی این اداره کل در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی افزود: افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد انواع آسیب های اجتماعی اقشار مختلف جامعه و در رده های سنی مختلف، فرهنگ سازی و دادن اطلاعات در مورد انواع آسیب های نو پدید به خصوص به کودکان، نوجوانان و جوانان، اطلاع رسانی عمومی در خصوص برنامه های اورژانس اجتماعی در سطح استان با همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش، برنامه­ریزی اصولی و صحیح برای اشتغال در جامعه، پیگیری منطقی نیازهای جوانان، جلوگیری از مهاجرت بی رویه به استان، ایجاد مراکز آموزشی، ورزشی، تفریحی، مشاوره­ای برای گذران اوقات فراغت نظیر فرهنگ­سرا،سرای محله و... ، ارائه تسهیلات لازم برای به جوانان و نوجوانان از قبیل وام ازدواج، وام مسکن، وام اشتغال، تعامل دستگاههای اجتماعی استان در ارائه خدمات به عموم مردم و پرهیز از موازی کاری، فراهم نمودن زمینه های سالم به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجواناندر نهایت اطلاع رسانی عمومی در خصوص آسیبهای حاصل از فضای مجازی،ماهواره و اینترنت و... را از جمله پیشنهادات بهزیستی برشمرد.

کد خبر 25904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد