فردیس | بازدید رئیس بهزیستی فردیس از فرایند آماده سازی مراکز اقامتی ماده ۱۶

در این بازدید که با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس، معاونت پیشگیری و جمعی از کارشناسان این حوزه صورت گرفت، روند آماده سازی دو مرکز اقامتی ماده 16 (نگهداری و درمان معتادین متجاهر) تحت نظارت بهزیستی فردیس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : «احمد محمد زاده» رئیس بهزیستی شهرستان فردیس در حاشیه ی  بازدید از روند آماده سازی مراکز ماده ۱۶ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این ارتباط اظهار داشت: راه اندازی این مراکز از نیازهای حیاتی فردیس در حوزه اجتماعی بوده و وجود این مراکز در مدیریت بحران های اجتماعی مؤثر و ضروری است.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمهیدات ویژه‌ای اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اختصاص اتاق قرنطینه، ضرورت استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی و ... برای نگهداری معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: برهمین اساس معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سطح شهر به مرکز غربالگری بهزیستی استان البرز ارجاع داده می‌شوند. پس از انجام غربالگری که شامل سنجش بیماری های واگیردار، اکسیژن خون و درجه حرارت بدن می شود، چنانچه علائمی نداشته باشد به مراکز ماده 16 ارجاع داده می شوند.
وی عنوان کرد:در کارگروه ویژه‌ای که برای این مسئله در نظر گرفته شده است وظایفی برای دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف پیش‌بینی شده است و در واقع نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری، دادستانی و قوه قضائیه وظیفه ترخیص و بهداشت وظیفه سنجش بیماری های واگیردار همچنین سازمان بهزیستی  وظیفه نگهداری را به عهده دارد.
محمد زاده در پایان افزود: همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعملی را برای جمع‌آوری و پذیرش و همچنین نگهداری معتادان متجاهر ابلاغ کرده که این بخشنامه و دستورالعمل در تمامی مراکز ماده ۱۶ لازم‌الاجرا می باشد.

کد خبر 25866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد