اعتیاد جزو نخستین دلایل طلاق در قزوین/ مشاوره‌های خانوادگی در بستر «شاد» بارگذاری شود

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: اعتیاد در صدر جدول عامل طلاق در استان قزوین است که بی‌وفایی و عدم مسئولیت‌پذیری زوجین در رتبه‌های بعدی علت طلاق در استان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی ، با بیان اینکه در آسیب‌های اجتماعی محور اولیه کار پیشگیری است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شبکه شاد می‌تواند بستر آگاهسازی را برای خانواده‌ها و عموم مردم ایجاد کند لذا انتظار داریم که شرایطی فراهم شود تا بخش تخصصی مشاوره سازمان بهزیستی در این برنامه اطلاع رسانی شود.

وی افزود: اطلاع رسانی و بارگذاری مشاوره بهزیستی در بستر برنامه شاد می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا به موقع و بهینه از این خدمات استفاده کنند که باتوجه به شرایط شیوع کرونا و فشار روانی که در دانش آموزان و والدین وجود دارد نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به ارجاع خانواده‌های نیازمندان به خدمات مشاوره‌ای، گفت: ما این نظارت را داریم که از طریق مراکز مشاوره‌ای تخصصی که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند نیز این خدمات به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از طریق معرفی خانواده‌های نیازمند به ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابع می‌توانیم خدمات رایگان مشاوره را ارائه دهیم و خداکثر تخفیف را می‌توانیم به این افراد داشته باشیم.

تفکر و اقدام به خودکشی عمده موضوعات اورژانس اجتماعی در دانش‌آموزان است

غلامرضایی درخصوص طرح “نماد” و همکاری بین بهزیستی و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۶۹ مورد ارجاع تیم سیار اورژانس اجتماعی برای مداخله و پیگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزان را داشتیم که نتیجه مطلوبی در پی داشته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه او سال ۹۹ هم تعداد ۲۶ مورد ارجاع اورژانس اجتماعی بهزیستی برای رسیدگی به مباحث آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را داشتیم؛ علت مراجعات هم بیشتر افکار خودکشی و اقدام به خودکشی بوده است که نشان می‌دهد باید در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح‌ها و بسته‌های آموزشی در راستای فرزندپروری و پیشگیری از اخلال بلوغ و نوجوانی را هم در اختیار داریم که می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش، در بستر شبکه شاد برای استفاده خانواده‌ها ارائه کنیم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در بحث والدینی که دچار جدایی و طلاق می‌شوند؛ ما سه مشکل عمده با فرزندان این والدین داریم که یکی از موارد اختلالات اضطرابی است که در بین این بچه‌ها شایع است و باید ورود جدی داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب‌های بعدی در این افراد جلوگیری کنیم و درمان‌های به موقع را ارائه دهیم.

غلامرضایی تصریح کرد: پرخاشگری از عمده رفتارهای کودکان طلاق است که طبیعتا این عوامل باعث افت تحصیلی آن‌ها می‌شود؛ اعتیاد در صدر جدول عامل طلاق در استان قزوین است که بی‌وفایی و عدم مسئولیت‌پذیری زوجین در رتبه‌های بعدی علت طلاق در استان قرار می‌گیرد

کد خبر 25852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد