۳۶۵ کودک در بهزیستی استان البرز پذیرش شده اند

دکتر « اسدالله حیدری » در گفتگو با خبرنگار ایرنا از پذیرش و نگهداری ۳۶۵ کودک بدسرپرست و بی سرپرست طی سال جاری دراین استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دکتر «اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت نهم نوامبر مصادف با ۱۹ آبان ماه و روز فرزندخواندگی اظهار داشت: این کودکان از سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان البرز به دلیل بی سرپرستی و بدسرپرستی پذیرش و نگهداری می شوند که از این تعداد تاکنون ۳۵فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده اند.

وی ادامه داد: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا سن ۱۶ سالگی می توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند اما به دلیل تمایل اکثر خانواده ها به جنسیت خاص،  فرزندان با گروه سنی نوزاد یا زیر سن پنج سال، خانواده ها ممکن است چندین سال پشت نوبت فرزندخواندگی باشند.
حیدری گفت: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می شوند که اولویت واگذاری فرزند به ترتیب برای زوجین نابارور، خانم های مجرد بالای سی سال فاقد فرزند، زوجین دارای فرزند است.

وی یادآورشد: عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور هستند و در قانون شرایطی پیش بینی شده  که از مهم ترین آنها می توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد اشاره کرد.

حیدری گفت: زوجین متقاضی برای ثبت نام باید به سامانه ملی فرزند خواندگی مراجعه کرده و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زوجینی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای ۷ سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار خواهند داشت.

کد خبر 25845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد