پیشوا|معاینه بیش از دوهزار و ۵۰۰ کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم 

از ابتدای سال ۹۹ چشم بیش از دوهزار و پانصد کودک ساکن پیشوا در طرح پیشگیری از تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با بیان مطلب بالا، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بینایی عامل کلیدی در نحوه ی یادگیری و عملکرد کودک است، نقص بینایی می تواند بر همه ابعاد رشد کودک از جمله رشد هیجانی، عصبی شناختی و جسمانی اثر منفی بگذارد که این امر از طریق ایجاد محدودیت در طیف اطلاعات  و تجاربی که کودک کسب کرده و بر مبنای آن تحلیل می کند اعمال می شود.

نجمه اسماعیلی در ادامه افزود: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید بوده و دومین علت کاهش بینایی در کودکان می باشد. بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری قبل از پنج سالگی است، به همین دلیل، این دوره از زندگی کودک را سنین طلایی می نامند.

 وی در ادامه بیان داشت:در شهرستان پیشوا این طرح هر ساله ویژه کودکان سه تا شش ساله توسط دستگاه و تابلوی ایچارت اجرا و کودکان دارای مشکلات بینایی شناسایی می شوند.

اسماعیلی در پایان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تعداد دوهزار و پانصد و ۶۴ کودک با دستگاه غربالگر، معاینه شده اند که از این تعداد ۹۷ نفر مشکوک تشخیص داده شده اند که برای سپری کردن دوره درمان به اپتومتریست ارجاع داده شده اند.

کد خبر 25837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد