مرکز غربالگری معتادان آغاز به کار کرد

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان از آغاز به کار مرکز غربالگری معتادان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان شجاع احسانی سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان از آغاز به کار مرکز غربالگری معتادان خبر داد و گفت: طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان و هدایت آنها به مراکز مربوطه در استان  اجرایی و عملیاتی شده است.  

احسانی گفت: پس از اینکه به دستور مقام قضایی معتادان متجاهر توسط پلیس جمع آوری شدند، برای شناسایی و ثبت سوابق به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این مرکز افراد غربالگری و افرادی که فاقد مدارک هویتی هستند، شناسایی می‌شوند و برای درمان و ترک اعتیاد به مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد منتقل خواهند شد.

شجاع احسانی با بیان اینکه این مرکز غربالگری با همکاری بخش غیردولتی فعالیت خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون ۳۲ میلیون تومان برای تجهیز این مرکز هزینه و دستگاه اسکن عنبیه خریداری کرده ایم تا از طریق عنبیه چشم معتادان را شناسایی کنیم.

وی در رابطه با زمان آغاز به کار این مرکز توضیح داد: با تجهیز مرکز، آموزش همکاران و هماهنگی با دستگاه‌های همکار مرکز از هجدهم آبانماه با پذیرش ۵۰ نفر آغاز به کار کرده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان همدان گفت: پلیس و دستگاه قضایی شرکای اجتماعی بهزیستی در این طرح هستند و هماهنگی های لازم در شورای مبارزه با موادمخدر استان در خصوص فعالیت این مرکز انجام شده است. 

کد خبر 25808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد