تایباد | ۵۰ درصد فضای شهری تایباد برای نابینایان مناسب‌سازی شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: تا کنون ۵۰ درصد فضای شهرستان برای نابینایان مناسب‌سازی شده همچنین یکی از خیابان‌های اصلی شهر تایباد که مسیر پرترددی است برای سهولت رفت‌وآمد نابینایان توسط شهرداری به طور مناسب‌سازی شده است.

افسانه فدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی یک سال گذشته به ۹ نفر از جامعه نابینایانی که تحت پوشش این اداره هستند چهار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۷۴۰ نابینا از خدمات این اداره بهره‌مند هستند؛ از این تعداد ۲۰۴ نفر مستمری بگیر، ۱۵ نفر نابینای مطلق و ۲ نفر دانشجو هستند.

فدایی با اشاره به اهمیت تکریم نابینایان در جامعه بیان کرد: در حال حاضر به ۱۵ اداره در این شهرستان که جزء دستگاه‌های پرتردد نابینایان هستند برای مناسب‌سازی محل زمان داده شده تا پایان سال جاری نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

فدایی افزود: در حال حاضر با تلاش و سعی روشندلان، بسیاری از آن‌ها مدارج علمی و مسئولیت‌های اجتماعی قابل توجهی را انتخاب کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد محدودیت‌های جسمی نمی‌تواند مانعی برای رسیدن انسان‌های ساعی به اهدافشان باشد.

رئیس بهزیستی تایباد مطرح کرد: به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضای مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگ دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد از این رو اداره بهزیستی به عنوان یک نهاد خدماتی تمام تلاش خود را کرده تا خدماتی که برای سایر مددجویان خود در نظر گرفته را به نابینایان نیز ارائه کند.

وی با بیان که اکنون این نهاد به ۳۱۰۰ معلول جسمی حرکتی و معلولان دچار مشکلات ذهنی خدمات ارائه می‌کند، توضیح داد: در حال حاضر این بهزیستی به ۳۳۹ زن سرپرست خانوار خدمات ارائه می‌کنند که از این تعداد ۲۰۹ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای هر نفر ماهیانه مبلغ سه میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۲۷ ریال حق بیمه به دستگاه‌های متولی واریز می‌شود و هم اکنون ۲۰ پرونده نیز در نوبت دریافت مستمری در حوزه زنان سرپرست خانوار است.

کد خبر 25805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد