در رسانه|شناسایی 225 بیمار سندرم داون در ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر 225 بیمار مبتلا به سندرم داون در این استان شناسایی شده‌ که زیر پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در حال حاضر 225 بیمار مبتلا به سندرم داون در این استان شناسایی شده‌ که زیر پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

وی افزود: خدمات ارائه شده به این بیماران شامل خدمات آموزشی، حرفه آموزی، فرهنگی، موسیقی درمانی، ورزشی، کاردرمانی و... است.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: اغلب مبتلایان به سندرم داون در گروه معلولان ذهنی خفیف تا متوسط قرار دارند و تنها تعداد کمی از آنان دچار کم توانی ذهنی عمیق هستند.

همتی ادامه داد: سندرم داون اثرات مختلفی روی بدن می‌گذارد و این اثرات در افراد مختلف به یک شکل خود را نشان نمی‌دهد؛ برخی از افراد مبتلا به صورت مستقل قادر به ادامه زندگی هستند و گروهی دیگر از این افراد برای مراقبت از خود به کمک دیگران نیاز دارند.

وی گفت: این افراد در تمام طول زندگی قادر به آموختن مهارت‌های جدید هستند ولی مدت زمان زیادتری به نسبت افراد عادی طول می‌کشد که راه رفتن و سخن گفتن را بیاموزند و به تکامل مهارت‌های اجتماعی دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: بهزیستی سعی دارد با ارایه خدمات توانبخشی، پزشکی، حرفه آموزشی، آموزشی تا بالاترین حد ممکن توانایی این افراد را برای بازگشت به زندگی مستقل افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: افرادی که احتمال تولد کودک با سندروم داون در آنها بیشتر است، تست‌های تشخیصی و غربالگری برای آن‌ها انجام می‌شود و تست‌های غربالگری احتمال وجود سندرم داون را تخمین می‌زند.

انتهای پیام/

کد خبر 25804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد