پاکدشت|صدور کارت معلولیت برای بیش از سه هزار توانخواه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه برای سه هزار و ۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت این شهرستان کارت معلولیت صادر شده است، افزود : درواقع فقط تعدادکمی که مدارک آنها درکمیسیون تشخیص نوع وشدت معلولیت شهرستان مطرح شده و یا مراجعه نکرده اند هنوزکارت دریافت نکرده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر در حاشیه برگزاری کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و میزان معلولیت، گفت: برای بیش از چهار هزار نفر پرونده پزشکی تشکیل و در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شدت معلولیت در پنج سطح کامل،خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف دسته بندی می شود، افزود: بیشترین نرخ معلولیت را معلولیت جسمی و حرکتی تشکیل می دهد.

برزگر درخصوص فعالیتهای فردی و اجتماعی معلولین، با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی علاوه بر معلولین جسمی و حرکتی بایدسالمندان، کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی را درنظر گرفت اظهار نمود: حضور معلولین در جامعه بستگی به مناسب سازی معابر ومبلمان شهری است و اگر این موضوع رعایت نشود آنها را محکوم به خانه نشینی کرده ایم.

برزگر با بیان اینکه طبق قانون، صدور پروانه احداث و بازسازی اماکن و ساختمانهای عمومی مشروط به مناسب سازی جهت معلولین است، تصریح کرد: تشکلهای معلولین و جانبازان نیز می توانند بر پروژهای عمومی در حال ساخت نظارت کنند و اگر مشکلی در زمینه مناسب سازی مشاهده کردند به بهزیستی یا مراجع مربوطه گزارش دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت ضمن تاکید بر این نکته که در مناسب سازی، اصول و قوانین مناسب سازی باید رعایت شود، اظهار داشت: اگر این اصول و قوانین بدرستی رعایت نشود ممکن است فرد معلول را دچار مشکل دیگری کند و حتی خطرآفرینی  نیزداشته باشد.

وی در پایان گفت: کارشناسان بهزیستی در حوزه مناسب سازی همکاری تنگاتنگی با ادارات و نهادها داشته اند و این موضوع موجب پیشرفت در امورمناسب سازی شده است.

کد خبر 25793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد