۳۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی توزیع شد

شهرکرد- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۳ هزار بسته معیشتی بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی درچهارمحال و بختیاری توزیع شد.

نرگس عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا چند ماه گذشته آزمایش ژنتیک در استان انجام نمی‌شد اکنون امید است با راه اندازی نخستین آزمایشگاه، تشخیص‌های پیش از تولد صورت گیرد و از تولد نوزاد معلول جلوگیری شود.

وی گفت: درمان‌های غیر دارویی مواد مخدر با بهزیستی و درمان دارویی به عهده علوم پزشکی است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در خصوص اورژانس اجتماعی گفت: هنگام بروز آسیب‌های اجتماعی این اورژانس مداخله سریع دارد و بعد موارد زیر نظر مشاوران ادامه می‌یابد.

عسگری تاکید کرد: بهزیستی نسبت به معلولان وظایفی دارد که در خصوص مناسب سازی نیز اقداماتی داشته و امید است فضا سازی مناسبی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: جمعیت به سمت سالمندی در حرکت است لذا باید پیش بینی لازم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شیرخوارگاه در استان تاکنون به شکل دولتی اداره می‌شد اما اغلب کارکنان به سن بازنشستگی رسیدند و دیگر برون سپاری به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

۳۲ هزار معلول در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

وی تاکید کرد: اکنون استان دارای یک شیرخوارگاه است و چهار شیرخوارگاه دیگر به متقاضیان واگذار خواهد شد.

عسگری با اشاره به وجود ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول در استان، اظهار داشت: این معلولان در سه طیف خفیف، متوسط و شدید هستند که سیاست نگهداری آنان در منزل است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۳ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز و حدود ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار بسته معیشتی تهیه شده و در نیازمندان و مددجویان تحت پوشش توزیع شده است و یک هزار بسته دیگر نیز توزیع خواهد شد.

کد خبر 25763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد