در رسانه | آغاز فعالیت مرکز بازتوانی اعتیاد همدان

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: مرکز بازتوانی اعتیاد همدان با پذیرش ۵۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شجاع احسانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از آغاز به کار مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد  خبر داد.

وی با بیان اینکه فرایند درمان و بازتوانی معتادان در این مراکز تا یک سال به طول می‌انجامد افزود: در مراکز جامع درمان اعتیاد، برنامه اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط اجتماعی و براساس «مدیریت مورد» صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان در خصوص فرایند کار این مرکز گفت: چهار ماه نخست براساس برنامه مراکز بهبود میان مدت و مراکز اقامتی، افراد وارد مرحله سم زدایی شده و تحت درمان‌های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

احسانی افزود: بعد از سم زدایی هم فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه‌های خودیار NA، به مدت هشت ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد، در جلسات آموزشی شرکت خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه بعد از دوره یکساله افراد بی سرپناه و بدون خانواده برای اسکان به مراکز توانمندسازی ارجاع داده می‌شوند، گفت: اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشته و شغل خود را از دست داده باشند با کمک مددکار به شغل قبلی خود باز می‌گردند و سایر افراد نیز با مهارت آموزی در مراکز به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان اظهار کرد: مرکز جامع درمان و بازتوانی دارای سیستم پرهیز مدار و داوطلبانه بوده و فردی که وارد این مرکز می‌شود نباید دارویی مصرف کند تا بتواند از خدمات بعدی مرکز استفاده کند.

احسانی با تاکید بر اینکه در رویکرد درمانی مراکز جامع درمان اعتیاد نقش خانواده پر رنگ‌تر است، اضافه کرد: با این الگوی درمانی زمینه تلفیق اجتماعی معتادان و بازگشت آن‌ها به خانواده و جامعه فراهم می‌شود.

کد خبر 25762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد