راه اندازی بهزیستی های کوچک در قالب مراکز مثبت زندگی

با ایجاد مراکز مثبت زندگی زمینه ارائه خدمات قابل دسترس برای همگان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری در دیدار با خبرنگاران حوزه بهزیستی گفت: جدیدترین طرح و ایده سازمان بهزیستی برای متمرکز کردن خدمات به مددجویان تحت پوشش این سازمان،  تاسیس مراکز مثبت زندگی در نقاط مختلف استان است که مجوز راه اندازی ۳۵ مرکز مثبت زندگی بر حسب جمعیت به استان اختصاص داده شد تا از طریق این مراکز خدمات بهزیستی در نزدیک ترین و در دسترس ترین محل به مددجویان ارائه شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی خدمات سازمان بهزیستی به صورت تجمیعی در این مراکز ارائه می‌شود و هر کدام از این مراکز به نوعی یک سازمان بهزیستی کوچک هستند.

عسگری با اشاره به حمایت بهزیستی استان از ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول در چهارمحال و بختیاری گفت: بخش عمده‌ای از مددجویان تحت پوشش بهزیستی را معلولان ذهنی، حرکتی و نابینایان شامل می شوند که برای پیگیری حقوق شهروندی آنها نیاز به مناسب‌سازی معابر و مکان‌های عمومی می باشد.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۱۶ مرکز نگهداری روزانه سالمندان در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراکز به علت شرایط کرونا تعطیل هستند و ۱۷۵ سالمند مقیم سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان نیز در قرنطینه کامل قرار دارد تا سلامت سالمندان حفظ شود.

وی با اشاره به اقدام به ‌موقع بهزیستی در تدوین و اجرای پروتکل‌های بهداشتی مربوط به جامعه هدف، در بدو شیوع ویروس کرونا گفت: کلیه اقدامات بهداشتی و مراقبتی در قالب بخشنامه ها و دستورالعمل های ویژه از طریق سازمان بهزیستی کشور ابلاغ و نظارت کامل بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی به عمل آمدو در تمام این مدت وضعیت مددجویان ساکن در مراکز رصد شد. همچنین همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس و اضطراب شهروندان با افزایش ساعات کاری خط‌های تلفنی ۱۲۳ و ۱۴۸۰ کارشناسان این مراکز اقدام به ارائه مشاوره کردند که تعداد تماس‌ها در این مدت برای ارائه راهکار افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 25761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد