در رسانه| مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در همدان راه اندازی می شود

ایسنا/همدان معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان از آغاز فعالیت مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در همدان خبر داد و گفت: این مرکز داوطلبانه و پرهیزمدار است یعنی در این مرکز دارویی استفاده نخواهد شد.

شجاع احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر آغاز به کار می کند و آماده خدمت رسانی می شود، اظهار کرد: تفاوتی که این مرکز با سایر مراکز دارد این است که فرآیند درمان و بازتوانی در طول یک‌سال انجام می گیرد.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: این مرکز با توجه به هدف بهزیستی در تلفیق اجتماعی معتادان و اجتماعی کردن پدیده، پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد با رویکرد «مدیریت مورد» راه اندازی می شود.

وی مطرح کرد: افراد پس از حضور در این مرکز، چهار ماه براساس الگوی مراکز بهبود میان مدت وارد فاز سم زدایی و درمان های جسمی و روانی می شوند و پس از آن با کمک گروه های خودیار یا همان NA ها هشت ماه تحت نظر مدیریت مورد در جلسات مرکز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در نهایت پس از دوره یک ساله، افرادی که فاقد خانواده یا اسکان هستند به مراکز توانمندسازی ارجاع داده می شوند و اگر این افراد شغلی داشته و به واسطه اعتیاد از دست دادند از طریق مددکار پیگیری می شود که بر سرکارشان بازگردند و افرادی که شغل ندارند هم در این مدت مهارت های حرفه ای می آموزند که زمینه اشتغال پایدار آنها فراهم شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: الگوی درمانی این مراکز متفاوت است تا زمینه بازگشت این افراد به خانواده و جامعه را فراهم کند.

کد خبر 25760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد