دیر| کمیته مناسب سازی بخش بردخون برگزار شد

سومین جلسه کمیته مناسب سازی در سال جاری با حضور بخشدار بردخون ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ، مدیران ادارات و نماینده انجمن معلولین شهرستان دیّر در ارتباط با مناسب سازی بانک ها ، ادارات ، بوستان ها و مراکز خرید و مناسب سازی مرکز مثبت زندگی بخش بردخون در محل سالن اجتماعات بخشداری بردخون برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از دیر ،کرمی رئیس اداره بهزیستی این شهرستان گفت : مناسب سازی مربوط به معلولین تنها نیست بلکه شامل سالمندان ، جانبازان و ... هم می شود . 

 رئیس اداره بهزیستی دیّربا اشاره به مصوبات جلسه قبل این کمیته گفت : برخی از ادارات مناسب سازی را انجام داده اند که استاندارد لازم را ندارند و بایستی براساس آنچه شهرداری و سازمان نظام مهندسی تایید کند ساخته شود و امیدواریم اداراتی که هنوز مشکل مناسب سازی دارند و یا مناسب سازی استاندارد ندارند ، امسال نیز بحث مناسب سازی ادارات را با جدیت دنبال نمایند
وی افزود : اگر مسئولان به امر مناسب سازی به عنوان یک تکلیف نگاه نکنند این امر به خوبی در سطح بخش بردخون و در سطح شهرستان محقق نخواهد شد . 

در ادامه این جلسه علی اخلاقی بخشدار بردخون با بیان اینکه مناسب سازی فضا برای معلولان،جانبازان و سالمندان ، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید با نگاه حقوق اجتماعی  به آن پرداخته شود گفت : امروزه شهرهایی موفق هستند که بتوانند همه فضاهای شهری را برای همه اقشار قابل استفاده کنند ، بطوریکه همه بتوانند از همه امکانات شهر استفاده کنند .

وی به جمعیت آماری افراد ناتوان اشاره کرد ، افزود : امروز در شهرها تعداد نابینایان ، زنان باردار ، کودکان و سالمندان کم نیستند و هرکس به هر دلیلی نتواند در جامعه حضور پیدا کند معلول است نه اینکه فقط از نظر جسمی مشکل داشته باشد . 
به گفته اخلاقی ، برآوردها نشان می دهد ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد جامعه به هر دلیل در شرایطی قرار دارند که به راحتی نمی توانند در معابر حرکت کند و این نشان می دهد مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری چقدر اهمیت دارد . 
 بخشدار بردخون با اشاره به اقداماتی که تاکنون در زمینه مناسب سازی صورت گرفته است بیان داشت ، معتقدیم در این زمینه مشکلات فراوانی  وجود دارد ، حتی بسیاری از پیمانکارانی که فعالیت عمرانی می کنند آموزش های لازم را ندیده اند و حتی پروژه های مناسب سازی شان هم استانداردهای لازم را ندارد . 
 بخشدار بردخون در ادامه گفت : تمام پروژه های جدیدی که در بخش اجرا می شوند الزاماً باید استانداردهای لازم را در مناسب سازی رعایت کنند و پروژه های قبلی هم به تدریج باید مناسب سازی شوند . یکی از اقدامات مناسب این است که در این پروژه ها ناظرین و نماینده معلولین حاضر باشند و بر روند اجرا نظارت کنند و شهرداری و شورای شهر هم می بایست مدعی اول مناسب‌ سازی باشند و این موضوع را پیگیری و مطالبه کنند . 
وی خاطر نشان کرد : مناسب سازی فضاهای در حال ساخت آنقدر برای ما مهم است که بسیاری از پروژه ها را تنها به خاطر نداشتن استانداردهای لازم در مناسب سازی معابر و فضا برای معلولان و سالمندان افتتاح نکرده‌ایم . 

لازم به ذکر است بخش بردخون از توابع شهرستان دیّر و در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان می باشد .

کد خبر 25757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد